Jedna z prvých dm predajní na Račianskej ulici v Bratislave.
dm Slovensko v skratke
Na Slovensku sme sa so značkou dm mohli prvýkrát stretnúť v roku 1995. História jej pôsobenia na našom trhu priniesla takmer v každom roku niečo zaujímavé. Prečítajte si príbeh dm na Slovensku.
1995 - 1999
1995
- dm drogerie markt prichádza na Slovensko a vytvára novú sieť predajní drogérie.
- 5. decembra 1995 - dm drogerie markt otvára svoju filiálku a centrálu v Bratislave na Pribišovej ulici. V centrále spoločnosti dm má v tom čase troch spolupracovníkov: p. Frantu, p. Molnárovú a p. Ulrichovú a dvoch konateľov: p. Podhradského a p. Fischera.
1996
- 28. marca 1996 - dm drogerie markt otvára druhú filiálku v Bratislave, v Dúbravke. Na 1. porade vedenia vznikajú oddelenia Nákup, Orga a ISM. Prvou oblastnou manažérkou sa stáva p. Garaiová. V auguste sa centrála spoločnosti sťahuje na Račianske mýto.
1997
- 1. októbra 1997 má dm drogerie markt otvorených už 8 filiálok a 50 spolupracovníkov. dm definuje stratégiu expanzie, teda otvárania nových filiálok: pre otvorenie predajní sa hľadajú výlučne veľmi dobre dostupné lokality, napríklad centrá miest a obchodné či nákupné centrá.
1998
- Od roku 1998 ponúka dm drogerie markt už aj vlastné dm značky.
- dm zavádza služby „Rozdiel je v nás", ktorými sa odlišuje od konkurencie.
- Na dm predajniach spoločnosť inštaluje pokladnice IBM 4694 a zavádza dm tovarové hospodárstvo.
1999
- Ku koncu roka 1999 má dm drogerie markt už 24 filiálok a 125 spolupracovníkov.
2000 - 2009
2000
- Spoločnosť dm drogerie markt mení svoje logo - markíza v logu sa mení na vlnu. Zároveň sa stáva dynamickejšou a viac zákaznícky orientovanou spoločnosťou.
- Mení sa aj vzhľad predajní - sú modernejšie zvnútra aj zvonka.
- Otvára sa vlastný centrálny sklad v Bratislave.
- Sortiment výrobkov dm dopĺňa o novú dm značku alverde NATURKOSMETIK, ktorá ponúka prírodnú kozmetiku vyrobenú zo surovín z kontrolovaného ekologického poľnohospodárstva.
2001
- dm má už 33 filiálok a 208 spolupracovníkov.
2002
- Spoločnosť dm spúšťa ako prvá na Slovensku unikátny program pre mamičky a ich bábätká - dm babybonus.
2003
- dm drogerie markt má 44 filiálok a 256 spolupracovníkov. Zariadenie filiálok získava nového dodávateľa, spoločnosť Assman.
2004
- dm oslavuje otvorenie 50. filiálky. Otvára novú centrálu a centrálny sklad v bratislavskej mestskej časti Rača - Na pántoch, kde centrála sídlila do konca roka 2024. Vzniká oddelenie controllingu a mení sa obchodný rok.
2005
- Na jar tohto roku oslavuje dm 10 rokov pôsobenia na Slovensku. Sortiment obohacuje značka s-he stylezone určená pre mladé ženy, ktoré chcú byť vždy o krok napred. Vzniká oddelenie marketingu.
2006
- dm uvádza na trh exkluzívnu dm značku bio produktov Alnatura.
- Vernostný zákaznícky program dm active beauty Svet plný výhod sa stáva každodennou súčasťou života v dm.
- Spoločnosť zavádza stratégiu dlhodobo nízkych cien garantovaných na minimálne 4 mesiace, čím zákazníkom šetrí čas aj peniaze.
2007
- dm zavádza program SAP Retail, vďaka čomu sa zefektívňuje práca mnohých oddelení. Prináša novú filozofiu, v popredí ktorej stoja ľudia a ich zdravie.
- Spoločnosť sa začína viac sociálne angažovať a prichádza s kampaňou Ľahší život.
2008
- V marci mením dm slogan v logu. Spojenie „Vedia čo potrebujem, preto tu nakupujem" nahrádza ešte stále aktuálne „Tu som človekom, tu nakupujem".
- Zavedením eura ako novej platobnej meny, ktorá nahradila slovenskú korunu, sa završuje dlhé mesiace príprav všetkých spolupracovníkov dm.
- V tomto roku prebieha jedna z najvýznamnejších aktivít, projekt Ľahšie to ide ľahšie, ktorého hlavným cieľom je vrátiť šport do škôl.
- Zakladá sa oddelenie personálneho rozvoja.
2009
- dm inovuje populárny zákaznícky program dm active beauty Svet plný výhod. Fialová kartička sa stáva súčasťou mnohých peňaženiek.
- Do prevádzky vstupuje nový centrálny sklad v Senci, ktorý ponúka viac ako 10 000 m skladovej plochy.
- dm drogerie markt získava renomované ocenenie Zlatý dukát 2009, ktoré udeľuje odborný časopis „Moderní obchod".
2010 - 2020
2010
- Na jeseň oslavuje dm otvorenie 100. filiálky, ktorá vznikla v Košiciach. Na filiálkach sa zaviedol nový pokladničný systém dmPOS, ktorého podstatou sú pokladnice s dotykovými obrazovkami.
2011
- dm oslavuje 15 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Na filiálkach prebieha prestavba stojanov s dekoratívnou kozmetikou, ktorá prináša typizované stojany s prídavným osvetlením.
- Pilotný ročník kampane Pomôžme deťom prináša začiatok dlhoročnej úspešnej spolupráce so Slovenským Červeným krížom.
- Na jeseň vstupuje dm aj do oblasti sociálnych médií a zakladá svoju vlastnú fanpage na Facebooku.
2012
- Projekt Veselé zúbky vo svojom prvom ročníku strháva pozornosť detí a rodičov. Na ďalší rok sa veselozúbková pesnička stáva detským hitom č. 1 na niekoľko nasledujúcich rokov. dm sa stáva pionierom v odbornom vzdelávaní mladých ľudí v oblasti drogériového tovaru.
- V spolupráci so strednými odbornými školami sa snaží o obnovenie vymiznutého učebného odboru Predavač drogériového tovaru.
- V tomto roku sa po prvýkrát koná mimoriadne obľúbený dm ženský beh za účasti 850 bežkýň. Vzniká oddelenie organizačného rozvoja.
2013
- Komunikácia dm sa posúva na novú úroveň pridaním nového sloganu „Pre každé moje ja", čím sa zdôrazňuje chápanie mnohorakosti života každého zákazníka.
- dm po prvýkrát aktívne podporuje svojich spolupracovníkov v dobrovoľníckych činnostiach prostredníctvom iniciatívy Dobrovoľníctvo zamestnancov dm 2013 - Viac pre život.
2014
- Vychádza prvé vydanie life-style magazínu active beauty. Od decembra majú spolupracovníci na filiálkach nové oblečenie pripravené exkluzívne pre dm. V tomto roku dm získava významné ocenenie - MasterCard Obchodník roka a Slovak Superbrands. Ku koncu roka má dm na Slovensku 132 filiálok.
2015
- dm oslavuje 20 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Denne je obslúžených viac ako 40 000 zákazníkov v 136 dm predajniach.
- Na jar sa spúšťa projekt prestavby vzhľadu predajní tak, aby rozmiestnenie tovaru v nich lepšie zodpovedalo požiadavkám zákazníkov a trendom na trhu.
- dm sa stala jednotkou na trhu medzi drogériami. Svoj sortiment 22 vlastných dm značiek doplnila o novú značku potravín – dmBio.
2016
- Spoločnosť dm posúva svoju myšlienku dlhodobo nemenných cien na vyššiu úroveň, a to aktivitou Vždy výhodne. Z pôvodných 400 výrobkov garantuje dlhodobé ceny až u 2 500 výrobkov vo svojom sortimente.
- Vo všetkých filiálkach bola pre zákazníkov zavedené Wifi pripojenie zadarmo, čím dm umožňuje bezplatný prístup na internet. V tomto roku dm zaviedla elektronické schvaľovanie faktúr, ktoré prinieslo kompletné bezpapierové spracovanie a schválenie režijných faktúr.
- Od júna 2016 spustila dm pre zákazníkov novú verziu dm aplikácie pre mobilné telefóny s názvom dm Slovensko.
2017
- spoločnosť pokračuje v organizovaní projektu Ľahšie to ide ľahšie. Vo Veľkom finále bojovalo 24 najlepších školských družstiev.
- Do 6. ročníka dm ženského behu sa prihlásil rekordný počet: 2 000 bežkýň.
- Do sortimentu dekoratívnej kozmetiky pribudla vlastná dm značka trend IT UP.
- Spolupracovníci na filiálkach dostávajú k dispozícii tablety, vďaka ktorým môžu zákazníkom poskytnúť informácie o ich konte v dm active beauty svet plný výhod, či ich registrovať do programu.
2018
- V roku 2018 dm inovovuje zákaznícky program active beauty a spúšťa dm e-shop, ktorý vníma ako rozšírenie stacionárneho obchodu a priblíženie sa zákazníkom.
- V septembri 2018 sa konal siedmy ročník dm ženského behu. V tomto ročníku dm ženského behu patrila medzi novinky podkategória Beh mamy s dcérou.
- V rámci sortimentu bola posilnená podpora lokálnych výrobcov, výrobcov prírodnej kozmetiky a ekologických produktov.
2020
- 24. júna dm otvára na Slovensku historicky prvú obchodnú predajňu pod vedením absolventov odborného výcviku v obci Ľubotice v blízkosti Prešova. Ide o v poradí 152. filiálku a jej kompletné obsadenie, teda vedúca a tri spolupracovníčky, sú všetko žiačky odborného výcviku, s ktorými dm spolupracuje už od ich nástupu na strednú školu.
- V októbri dm spúšťa novú mobilnú aplikáciu dm active beauty Slovensko s priamym prístupom do zákazníckeho konta, ktorá obsahuje digitálnu zákaznícku kartu a poskytuje možnosť ľahko si skontrolovať svoje bodové konto či aktivovať si kupóny v kupónovom centre.
2021 - 2022
2021
- V máji dm prináša na trh produkty vlastných značiek s označením Pro Climate, ktoré sú nielen klimaticky neutrálne, ale aj neutrálne k životnému prostrediu.
- Od 7. septembra dm spúšťa službu expresné vyzdvihnutie objednávky v ľubovoľnej dm predajni na Slovensku.
- Od septembra môžu zákazníci využívať výhody, ktoré poskytuje zákaznícky program, aj pri nákupoch v dm e-shope vďaka možnosti prepojenia kont.
- V septembri nastupuje do programu duálneho vzdelávania dm už 10. generácia žiakov, ktorí študujú v rámci odborov Obchodný pracovník, Obchodná akadémia a Predavač.
2022
- dm štartuje nový rok kampaňou "Inšpirácia umením" v rámci ktorej vzniká v marci 2022 na Rajskej ulici v Bratislave originálna veľkoplošná maľba - tzv. mural, ktorý vytvorila ilustrátorka Sasha Chagina. Súčasťou kampane je aj ručne maľovaný výklad v Nitre a farebné polepy výkladov ďalších štyroch predajní dm na Slovensku - v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.
- Presne 1. apríla 2022 spúšťa dm novú mobilnú aplikáciu Moja dm-App, ktorá umožňuje pohodlnejšie, rýchlejšie a jednoduchšie online nakupovanie v dm.
- V máji 2022 dm uvádza do online sveta nový dm podcast plný inšpiratívnych rozhovorov so známymi osobnosťami a odborníkmi na krásu, zdravie a životný štýl.
- Od 14. septembra 2022 ponúka dm svojim zákazníčkam a zákazníkom inovatívnu službu a nový zážitok z nakupovania dmLIVE stream shopping v aplikácii Moja dm. Ponúka inšpiráciu, poradenstvo a detailné predstavenie produktov odborníkmi a influencermi. Tento formát spúšťa Slovensko po Nemecku a Rakúsku spolu s ďalšími krajinami dm koncernu - Českou republikou, Maďarskom, Chorvátskom a Slovinskom.
- 17. septembra 2022 sa v Bratislave konal jubilejný 10. ročník dm ženského behu, ktorý priniesol rekordný počet bežkýň (na štart sa postavilo 2985 bežkýň).
- Od 15. októbra 2022 je na pultoch dm predajní a v e-shope mojadm.sk nová značka no planet b, ktorej zámerom je spraviť ďalší aktívny krok k ochrane klímy a životného prostredia.
2023-2024
2023
- Medzinárodným dňom ženského zdravia odštartovala dm svoju rozsiahlu iniciatívu s kampaňou ženského zdravia, v rámci ktorej sa zameriavala na fyzické, duševné a mentálne zdravie zákazníčok a spolupracovníčok. Súčasťou kampane bola aj roadshow v piatich slovenských mestách s rôznymi aktivitami v kontexte ženského zdravia.
- Už šiestykrát zmenila dm BLACK FRIDAY na GIVING, keď sa rozhodla venovať 5 percent z celkového denného obratu počas svojej iniciatívy GIVING FRIDAY na podporu grantového programu Školy na zelenú, a to konkrétne inštaláciu fotovoltických panelov v školských zariadeniach. Na tento účel sa tak vďaka zákazníkom, ktorí v tento deň realizovali svoj nákup v dm, podarilo získať 69 453,85 eur.
2024
- V januári dm odštartovala používanie vlastného dmGPT pre spolupracovníkov centrály a centrálneho skladu dm.
- Koncom apríla spustila dm nový koncept odberného miesta dmBOX, vďaka čomu si jej zákazníci budú môcť vyzdvihovať svoje zásielky ešte rýchlejšie a pohodlnejšie.
- Medzinárodný deň menštruačnej hygieny, ktorý pripadá na 28. mája, bol začiatkom rozsiahlej kampane dm drogerie markt na tému ženské zdravie. Prebieha v dvanástich krajinách, pričom sa dostane do popredia fyzické, duševné a emocionálne zdravie zákazníčok, ako aj spolupracovníčok. V rámci tejto kampane sa koná vo všetkých krajských mestách na Slovensku dm on tour začiatkom leta.
- dm drogerie markt zaviedla novú službu: od augusta 2024 si zákazníci v Bratislave môžu vybrať nový spôsob doručovania ich online objednávky, ktorý podporí regionálny maloobchod a zároveň bude využívať ekologickejší spôsob dopravy vďaka doručovaniu prostredníctvom elektromobilov kuriérmi spoločnosti Wolt.
- dm kladie vysoký dôraz na životné prostredie a na využívanie nevyčerpateľných zdrojov energie a snaží sa o postupný prechod na využívanie zelenej energie. Do konca roka 2024 je naplánovaná montáž solárnych panelov v rámci centrálneho skladu dm a viacerých filiálok, čím bude na zelenú energiu napojených celkovo 100 filiálok. V rámci podpory zelenej energie dm už dva roky zrealizovala grantový program dm Školy na zelenú.
- dm drogerie markt si na galavečeri vo Viedni prevzala ocenenie kvality GREEN BRANDS. Získala ho za svoje udržateľné a inovatívne produtky značiek alverde NATURKOSMETIK a dmBio.
2025-2026
2025
- Spoločnosť dm spúšťa novú kampaň vo všetkých dvanástich krajinách skupiny dm Rakúsko. Zdôrazňuje obraz ľudskosti dm, ktorý je hlboko zakorenený v hodnotách zákazníkov a spolupracovníkov. Ako podporovateľka a motivátorka chce dm využívať hashtag #mojepraveja na podporu ľudí pri objavovaní seba samých, nachádzaní seba samých a formovaní svojho života spôsobom, ktorý ho formuje v súlade s vlastnými predstavami a túžbami.
- dm Slovensko má nové sídlo dialogicum a sťahuje sa do bratislavskej mestskej časti Ružinov - Líščie Nivy.
- Od apríla si zákazníci dm môžu vybrať nový spôsob doručovania svojich online objednávok prostredníctvom spoločnosti Packeta.
- dm spúšťa službu dm babybonus, určenú pre ženy od 12. týždňa tehotenstva až do troch rokov dieťaťa. Tento rodinný pomocník ponúka personalizovanou formou užitočné a praktické rady, inšpirácie a kupóny na témy tehotenstvo, bábätko a batoľa.
- dm drogerie markt je na slovenskom trhu už 30 rokov. Pri tejto príležitosti prišlo do amfiteátra v Detve oslavovať 2 800 spolupracovníkov dm a ich rodín. Premiérovo sa všetkým predstavil aj spevácky zbor dmAll, zložený zo spolupracovníkov spoločnosti.





































