Hlavná navigáciaNavigácia kategóriíHlavný obsah

dm štartuje v Bratislave expresné doručovanie prostredníctvom elektromobilov

Posilnenie regionálneho a klimaticky šetrného doručovania

dm štartuje v Bratislave expresné doručovanie

Rozmach online predaja je nekonečný, no zároveň sa čoraz hlasnejšie ozýva kritika dlhých dopravných trás, ktoré spôsobujú tak emisie CO₂, ako aj oslabovanie maloobchodného predaja v kamenných predajniach. dm drogerie markt tomuto vývoju čelí zavedením novej služby: od augusta si zákazníci v Bratislave môžu vybrať nový spôsob doručovania ich online objednávky, ktorý podporí regionálny maloobchod a zároveň bude využívať ekologickejší spôsob dopravy vďaka doručovaniu prostredníctvom elektromobilov kuriérmi spoločnosti Wolt.  

Bratislava 1. augusta 2024.  Internetový maloobchod sa v posledných rokoch rozvíjal v nepomere s kamenným, a to aj vďaka pandémii covidu-19. dm proti týmto jednosmerným kanálom veľkých internetových predajcov stavia integrovanú koncepciu v zmysle omnichannel retailu, ktorý umožňuje nakupovanie na viacerých miestach, čo v prípade dm znamená možnosť nákupu v kamennej predajni, cez e-shop mojadm.sk, prostredníctvom aplikácie Moja dm alebo kombináciou týchto kanálov. V rámci svojich online predajných kanálov zavádza dm od augusta 2024 ďalšiu doručovaciu službu, a to expresné doručenie online objednávok v rámci Bratislavy prostredníctvom elektromobilov kuriérmi od spoločnosti Wolt. Cieľom novej služby je ponúknuť zákazníkom, ktorí sa nemôžu alebo nechcú zaobísť bez doručenia až domov, rýchlu a ekologickejšiu možnosť online nakupovania. Služby ako táto navyše podporujú zachovávanie pracovných miest v maloobchodných predajniach a zohľadňujú v sebe aj ekologické aspekty. 

Čo charakterizuje pilotný projekt okrem nízkoemisnej dodávky: na rozdiel od bežných online objednávok tovar neprichádza zo vzdialeného logistického centra, ale kompletizujú ho zamestnanci priamo v jednej z miestnych predajní dm. „Touto ponukou chceme čeliť trendu presúvania čoraz väčšieho počtu pracovných miest z maloobchodu do logistických centier, podporiť existenciu lokálnych predajní, ako aj ich efektivitu, a zároveň podporiť regionálny online maloobchod,“ hovorí konateľ spoločnosti dm drogerie markt Martin Podhradský.  

Do realizácie projektu vstupuje aj spoločnosť Wolt, ktorá pre dm drogerie markt cez svoju službu Wolt drive zabezpečí flotilu kuriérov. V rámci hlavného mesta budú kuriéri doručovať balíčky výhradne na ekologických dopravných prostriedkoch. „Wolt Drive, jediná doručovacia služba na Slovensku so zelenou flotilou, je pre zákazníkov dm ideálnou voľbou. Neustále sa snažíme prinášať ekologickejšie riešenia, pretože si uvedomujeme dôležitosť udržateľnosti v oblasti donášky. Preto nás teší, že spájame sily so spoločnosťou dm drogerie markt, ktorá má ekologickosť tiež ako jeden z hlavných pilierov svojho fungovania. Je to vôbec prvá kooperácia týchto značiek v Európe a sme hrdí, že prebieha práve na Slovensku,” hovorí Tomáš Beniak, generálny riaditeľ slovenského a českého Woltu. 

Proces expresného doručenia 

Postup pri expresnom doručení dm je veľmi jednoduchý: zákazník vloží požadovaný tovar do nákupného košíka v e-shope mojadm.sk alebo prostredníctvom aplikácie Moja dm. Ak sa adresa zákazníka nachádza v oblasti expresného doručenia a všetky položky sú k dispozícii, zostáva už len vybrať tento spôsob doručenia. Platba sa uskutočňuje online, pričom pre registrovaných zákazníkov s objednávkou v hodnote 49 eur a viac sú náklady na dopravu 2,45 eura. Pre neregistrovaných zákazníkov a pri objednávkach nižších ako 49 eur pre registrovaných zákazníkov sú náklady na dopravu 3,95 eura za objednávku.  

Po zrealizovaní platby zašle systém automaticky vygenerovaný e-mail s odhadovaným časom doručenia na e-mailovú adresu uloženú v zákazníckom účte dm alebo zadanú pri realizácii objednávky. Každá objednávka uskutočnená pred 17. hodinou bude doručená kuriérom najneskôr do 21. hodiny toho istého dňa alebo nasledujúci deň, podľa výberu zákazníka. Objednávka bude zákazníkovi odovzdaná v jednej alebo vo viacerých taškách dm Durabag. Ide o odolné tašky na opakované použitie vyrobené z 90 % z recyklovanej fólie, ktoré sú súčasťou objednávky zadarmo. 

Pri online nákupe v e-shope dm alebo v aplikácii Moja dm sa zákazníci môžu spoľahnúť okrem spomínaného expresného doručenia na adresu a expresného vyzdvihnutia v predajni do 60 minút aj na online exkluzívne kupóny, overenie dostupnosti produktov či poradenstvo prostredníctvom živého vysielania dmLIVE v Mojej dm-App.

Súbory na stiahnutie

O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Bola založená v roku 1973 v Nemecku a v Európe má 3 945 filiálok. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 2 592 pracovníkov v 161 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

Kontakt pre médiá

Iveta Vepy Haulíková
everyvent s.r.o.
Záhradnícka 30
821 08 Bratislava

E-Mail: haulikova@everyvent.sk