dm kampaň venovaná ženskému zdraviu oslovuje verejnosť aj umením
Umelecká inštalácia symbolizujúca menštruačný cyklus navštívi počas leta niekoľko slovenských miest
Rozsiahla osvetová kampaň dm drogerie markt, ktorá sa počas celého leta zameriava na fyzické, duševné aj emocionálne zdravie žien, predstavila svoju ďalšiu súčasť: inštaláciu detabuizujúcu tému menštruačného cyklu.
Bratislava, 4. júla 2024. dm drogerie markt ku svojej kampani opäť pridala aj umelecký prvok. V spolupráci s ilustrátorkou Sashou Chaginou a Ateliérom ELOO pripravila putovný pop-up, ktorý metaforicky zhmotnil pocity štyroch fáz menštruačného cyklu.
Putovnú inštaláciu navrhla a ilustrovala umelkyňa Sasha Chagina, s ktorou dm spolupracuje od roku 2022. Nesie názov „Som dosť veľká na to, aby som o menštruácii hovorila otvorene“ a znázorňuje fázy menštruačného cyklu a jeho prežívania: fázu menštruácie, folikulárnu fázu, fázu ovulácie a luteálnu fázu. Okoloidúci môžu vstúpiť do jednotlivých častí a prostredníctvom usporiadania priestoru bližšie spoznať pocity typické pre danú fázu cyklu. Priestorovo inštaláciu navrhol a realizoval Ateliér ELOO.
„Umenie považujeme za veľmi dôležitý nástroj, ktorý môže v spoločnosti hovoriť o všetkom – aj o tabuizovaných témach. Týmto prvkom na frekventovaných chodbách obchodných centier chceme poukázať na to, že rozhovory o menštruácii patria do spoločnosti a netreba sa za nich hanbiť,“ vyjadrila sa Natália Franková, skupinová vedúca marketingu dm drogerie markt.
S cieľom detabuizovať tému menštruácie navštívi inštalácia počas leta postupne viaceré slovenské mestá, kde bude umiestnená vo vybraných obchodných centrách. Svoju cestu odštartovala v OC nivy v Bratislave 28. júna, zastaví sa v OC City Arena v Trnave, v Europa SC v Banskej Bystrici a v OC novum v Prešove. Presnejší harmonogram vystavenia nájdete na podstránke mojadm.sk/zenske-zdravie.
Na inštaláciu odkazujú rôzne rozpracovania: ilustrácie, ktoré verejnosť mohla vidieť v predajniach dm a počas podujatí dm ON TOUR a ešte uvidí v septembri počas dm ženského behu, sú zapracované do vlastných Kresiek (tetovačiek), taštičiek na menštruačné potreby či edukačnej brožúry o menštruácii. Okrem toho je ilustrácia v podobe odznakov aj tohtoročným fyzickým symbolom kampane.
Súbory na stiahnutie
O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Bola založená v roku 1973 v Nemecku a v Európe má 3 945 filiálok. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 2 514 pracovníkov v 160 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.
Kontakt pre médiá
Iveta Vepy Haulíková
everyvent s.r.o.
Záhradnícka 30
821 08 Bratislava
E-Mail: haulikova@everyvent.sk