Hlavná navigáciaNavigácia kategóriíHlavný obsah

Spoločnosť dm v Európe

Pre zákazníkov prirodzene to najlepšie

Im Bild eine dm Filiale.

Spoločnosť dm drogerie markt v pravý čas identifikovala príležitosti na rozrastajúcom sa európskom trhu a vďaka expanzii do susedných krajín sa vydala tou správnou cestou úspechov. V súčasnosti sa dm drogerie markt s celkovo viac ako 4 036 filiálkami a viac ako 79 745 spolupracovníkmi radí k najväčším sieťam drogérií v Európe. Koncern dm je medzinárodne rozdelený na dve skupiny. Ku skupine Rakúsko/CEE patrí popri Rakúsku ďalších jedenásť stredo- a východoeurópskych krajín: Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Chorvátsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko, Severné Macedónsko a Taliansko. Pod skupinu Nemecko spadá okrem nemeckého trhu aj obchodná činnosť firmy v mimoeurópskych krajinách - dm má od roku 2022 zastúpenie aj v Poľsku.

Vo všetkých krajinách pôsobenia sa dm riadi svojimi nemennými základnými hodnotami. A práve princípy zohľadnené v sortimente, v  koncepte cien, v jednotnom dizajne či vo vytváraní siete spolupráce tvoria značku dm. 

Medzinárodné vedenie dm 

Centrálou obchodnej siete dm sú medzinárodné servisné oblasti: Tie svojou organizačnou štruktúrou v princípe zodpovedajú rozdeleniu do jednotlivých rezortov, avšak nepracujú len pre jednu krajinu, ale v spolupráci s jednotlivými rezortami jednotlivých krajín poskytujú služby pre všetky krajiny. Zodpovednosť za ňu nesú vedúci za odbornú oblasť pod vedením medzinárodnej riadiacej skupiny, ktorú tvoria konatelia za dm Rakúsko na čele s hlavným konateľom obchodnej spoločnosti dm, Martinom Engelmannom.

Medzinárodné vedenie dm

Hubert Krabichler, konateľ dm Rakúsko a dm Taliansko
Moser Bernhard B.Sc., konateľ pre medzinárodný rezort Marketing a OCR
Mag. (FH) Petra Mathi-Kogelnik, konateľka pre medzinárodný rezort Spolupracovník 
Dipl. BW Harald Bauer, predsedajúci konateľ
Mag. Martin Engelmann, konateľ
Dipl.-Kfm. Andreas Haidinger, konateľ pre medzinárodný rezort Financie a Controlling a rezort ISM (Information System Management)
Mag. (FH) Marlene Draschwandtner, konateľka zodpovedná za medzinárodný Sortiment
Thomas Köck, konateľ pre medzinárodný rezort Expanzia

(Zľava doprava) 

Pôsobenie v krajinách skupiny Rakúsko/CEE   

Sortiment v jednotlivých krajinách skupiny nie je jednotný, má svoje badateľné špecifiká. Ponuku medzinárodných top značiek a značiek dm v každej krajine dopĺňajú aj produkty typických lokálnych výrobcov. Výber predajní je prispôsobený životným podmienkam, mobilite a takisto dostupným možnostiam. Napriek národným špecifikám a rôznym potrebám trhu sa spoločnosti dm drogerie markt vo svojich 1 910 filiálkach rakúskej skupiny stále darí udržiavať si vysokú úroveň svojho nezameniteľného dm štandardu a zároveň si udržiavať priazeň a uznanie svojich zákazníkov.   

Úzka spolupráca naprieč hranicami krajín

Získavanie nového trhu sa vždy realizuje s podporou kolegov z Rakúska a z krajín, v ktorých je dm už etablovaná. Sieť spolupráce je viditeľne a úzko prepojená. Napríklad distribúcia značiek dm do juhovýchodných krajín Európy sa preto nerobí z rakúskeho distribučného centra, ale majú ho na starosti kolegovia v Maďarsku. Aj čo sa týka otvárania nových prevádzok alebo IT služieb, vytvárajú sa servisné oblasti, ktoré preberajú príslušné úlohy pre viacero krajín. To nielenže prispieva k efektívnosti vďaka úzkej špecializácii jednotlivých servisných centier, ale aj dáva možnosť vysokošpecializovaným odborníkom na ďalšie zdokonaľovanie svojich zručností.

„Nechceme robiť všade všetko rovnako, ale všade robiť prirodzene to, čo je na tomto mieste správne a to spôsobom, ktorý napriek všetkým individualitám zabezpečí silné spoločné prezentovanie značky. To je výzva pre vedenie značky dm vo všetkých trinástich európskych krajinách," hovorí predstaviteľ vedenia dm Harald Bauer.