Hlavná navigáciaNavigácia kategóriíHlavný obsah

dm drogerie markt podporí viac ako päťtisíc žiačok

Na 45 školách po celom Slovensku pribudne 161 zásobníkov menštruačných potrieb od dm

Menštruačný zásobník na školskej toalete
  • Nová dm iniciatíva pomáha búrať tabu o menštruácii a robí potreby dostupnejšími
  • Základným školám dm poskytne 161 zásobníkov a viac ako 708 000 kusov vložiek
  • Pokryje tak menštruačné potreby na rok pre vyše 5 000 žiačok nad 10 rokov
  • Poskytnutie zásobníkov a produktov je podpora v hodnote 46 000 eur

Bratislava, 26. augusta 2025. Menštruačné potreby sú pre dm hygienický štandard. dm drogerie markt pokračuje vo svojej dlhodobej podpore ľudí žijúcich v menštruačnej chudobe a prináša praktickú pomoc aj základným školám. Vďaka spoločnej výzve so zákazníkmi, ktorí počas júna podporili iniciatívu kúpou produktov značky Jessa, pribudne na 45 školách po celom Slovensku spolu 161 zásobníkov menštruačných potrieb. Tie budú vďaka iniciatíve dm počas celého školského roka 2025/2026 pravidelne zdarma dopĺňané menštruačnými vložkami.

O zásobníky a pravidelnú dodávku menštruačných potrieb prejavilo záujem 192 škôl, z ktorých hodnotiaca komisia vybrala 45 víťazov podľa vopred stanovených kritérií. Hodnotila najmä sociálnu potrebu, premyslenosť a udržateľnosť projektu, zapojenie komunity školy či nadväzné osvetové aktivity.

Najväčší záujem prejavili ZŠ zo Žilinského, Prešovského a Banskobystrického kraja. Podporené školy pochádzajú zo všetkých krajov Slovenska:

  • Banskobystrický kraj: 8 škôl
  • Bratislavský kraj: 8 škôl
  • Košický kraj: 8 škôl
  • Nitriansky kraj: 2 školy
  • Prešovský kraj: 10 škôl
  • Trenčiansky kraj: 3 školy
  • Trnavský kraj: 2 školy
  • Žilinský kraj: 4 školy

Spolu ide o potenciálnu pomoc pre 5 261 žiačok starších ako 10 rokov.

Menštruácia nesmie byť tabu

„V dm vnímame menštruačné potreby ako nevyhnutný štandard, ktorý má byť dostupný pre každého a platí to aj v školách. Budeme radi, keď budú mladšie generácie dievčat aj chlapcov odmala vnímať menštruáciu ako prirodzenú súčasť tela a života,“ uviedla Nicol Noseková, manažérka marketingu dm drogerie markt.

Menštruačné potreby sú v dm bezplatne dostupné všetkým spolupracovníčkam v predajniach, v centrálnom sklade aj v dialogicu – administratívnom sídle spoločnosti. Zadarmo ich môžu využiť zákazníčky aj na toaletách v predajniach.

Podobne dm poskytla priestrannejšiu menštruačnú toaletu a bezplatné menštruačné potreby tisíckam návštevníčkam nedávneho festivalu Lovestream. Mužom priblížila prežívanie cyklu menštruačným simulátorom, ktorý imitoval sťahy maternice spôsobujúce jednu z bolestí počas menštruácie.

Komplexná osveta aj v školách

Podmienkou účasti v iniciatíve bolo, že školy zrealizujú minimálne jednu osvetovú aktivitu. Môže ísť napríklad o zbierku povzbudivých odkazov, menštruačný deň, prezentáciu či tvorivé výstupy žiakov. Týmto spôsobom sa téma menštruácie a ženského zdravia dostáva prirodzene do školského prostredia.

Súbory na stiahnutie

O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995, aktuálne ich má 161. Vo svojich predajniach, v dm dialogicu a v centrálnom sklade zamestnáva spolu 2 636 spolupracovníkov. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste.

Kontakt pre médiá

Andrej Ďuríček
event2all, s.r.o.
Drotárska cesta 65
811 02 Bratislava

E-mail: media@mojadm.sk