Podpora komunít a dlhodobo výhodné ceny namiesto bojov o zľavy
Giving Friday v dm opäť premení bežné nákupy na pomoc druhým

- Z nákupov v piatok 28. novembra 2025 venuje dm 5 % z celkového denného obratu na podporu projektov občianskej angažovanosti.
- Do Giving Friday sú zapojené všetky predajne dm, e-shop mojadm.sk aj aplikácia Moja dm.
- Giving Friday nadväzuje na stratégiu dm, ktorá sa vyhýba krátkodobým cenovým akciám a masívnym zľavám a stavia na dlhodobo výhodných cenách.
Bratislava, 24. novembra 2025. Posledný novembrový piatok patrí v dm drogerie markt už tradične Giving Friday – dňu, keď sa bežné nákupy menia na pomoc druhým. V piatok 28. novembra 2025 venuje dm 5 % z denného obratu všetkých svojich slovenských predajní, e-shopu mojadm.sk a aplikácie Moja dm na podporu projektov občianskej angažovanosti. Zákazníci pritom neplatia ani o cent navyše – nakupujú za svoje obvyklé, dlhodobo výhodné ceny a dm z ich nákupov vytvorí dar na dobrú vec.
Alternatíva k zľavovej horúčke
Black Friday je na trhu často spájaný s krátkodobými zľavami a „honbou“ za výpredajmi. Giving Friday v dm je vedomou alternatívou k tomuto trendu. dm dlhodobo stavia na princípe stabilných a férových cien, ktoré platia minimálne štyri mesiace. Aj nedávne výsledky minulého finančného roka ukazujú, že priemerné ceny v nákupnom košíku dm rástli výrazne pomalšie ako inflácia a pri 5 000 najpredávanejších produktoch dm po zvýšení DPH ceny vôbec nemenila; na udržanie takejto cenovej stability investovala spoločnosť od začiatku roka do jesene viac ako 2,75 milióna eur.
Aj vďaka tejto cenovej stabilite si zákazníci môžu dovoliť nakupovať uvedomelo – a počas Giving Friday sa ich bežné nákupy automaticky menia na podporu verejnoprospešných aktivít.
„Giving Friday je prirodzeným pokračovaním našej stratégie – namiesto jednorazových zliav ponúkame zákazníkom dlhodobo férové ceny a raz do roka k tomu pridávame možnosť podporiť dôležité iniciatívy na Slovensku,“ vysvetľuje Janka Poláčková, prokuristka dm drogerie markt. „Zákazníci nakúpia to, čo bežne potrebujú, a my z týchto nákupov venujeme 5 % na projekty, ktoré posilňujú občiansku angažovanosť a komunitný život.“
Podpora projektov občianskej angažovanosti
V roku 2025 dm opäť nasmeruje výťažok Giving Friday na projekty občianskej angažovanosti. Podporené budú iniciatívy a organizácie, ktoré pre spoločnosť prinášajú užitočné aktivity zamerané na komunitný život, vzdelávanie, dobrovoľníctvo alebo ochranu životného prostredia.
Tohtoročný Giving Friday tak nadväzuje na iniciatívu dm {spoločne}, v rámci ktorej dm podporuje dobrovoľnícke projekty svojich spolupracovníkov. V roku 2025 bolo z tohto zamestnaneckého grantu vybraných 12 projektov so spoločnou podporou 47 276 eur – napríklad komunitná „Ekologická záhradka a kompostovanie“ v Oravskej Porube, projekt „Zelené srdce komunity“ v Chorvátskom Grobe či revitalizácia Útulku sv. Vincenta v Bratislave, ktoré prinášajú viac zelene, priestoru pre stretávanie a pomoci ľuďom v núdzi. Od roku 2021 bolo takto zrealizovaných už 46 projektov s celkovou podporou takmer 200-tisíc eur.
Popritom dm dlhodobo smeruje podporu aj do ďalších oblastí – napríklad do boja proti menštruačnej chudobe, pomoci rodinám v núdzi či spolupráce s potravinovými bankami. Len v poslednom fiškálnom roku smerovalo na spoločensky prospešné aktivity a pomoc viac ako milión eur.
„Veríme, že uvedomelé nakupovanie môže mať reálny dopad. Projekty občianskej angažovanosti sú dôkazom toho, že za dobrými nápadmi stoja často bežní ľudia, ktorí chcú meniť svoje okolie k lepšiemu. Giving Friday im v tom pomáha – vďaka tisíckam každodenných nákupov,“ dopĺňa Janka Poláčková.
Osem rokov Giving Friday: malé nákupy, veľký efekt
Giving Friday sa na Slovensku uskutoční už ôsmy raz. Od roku 2018 dm systematicky mení predvianočný nákupný ošiaľ na priestor pre solidaritu. Len v roku 2024 sa počas Giving Friday podarilo vyzbierať 77 168,60 eura, čo predstavuje 5 % percent denného obratu dm z 29. novembra 2024; suma smerovala do grantového programu Školy na zelenú na podporu zelenej energie v školských zariadeniach.
Za uplynulé roky dm prostredníctvom Giving Friday podporila okrem škôl aj ďalšie verejnoprospešné projekty a iniciatívy, ktoré prispievajú k udržateľným a solidárnym komunitám.
Ako sa zapojiť do Giving Friday
- nakúpiť v piatok 28. novembra 2025 v ktorejkoľvek dm predajni, na mojadm.sk alebo prostredníctvom aplikácie Moja dm,
- využiť bežné dlhodobo výhodné ceny a vernostné benefity,
- dm následne automaticky venuje 5 % z celkového denného obratu na podporu projektov občianskej angažovanosti.
Tak sa z každého bežného nákupu stáva konkrétny príspevok k lepšiemu životu na Slovensku.
Súbory na stiahnutie
O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995, aktuálne ich má 163. Vo svojich predajniach, v dm dialogicu a v centrálnom sklade zamestnáva spolu 2 571 spolupracovníkov. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste.
Kontakt pre médiá
Andrej Ďuríček
event2all, s.r.o.
Drotárska cesta 65
811 02 Bratislava
E-mail: media@mojadm.sk