Hlavná navigáciaNavigácia kategóriíHlavný obsah

Hospodárske výsledky dm drogerie markt za rok 2023/24

Spoločnosť dm drogerie markt má za sebou ďalší úspešný obchodný rok

Hospodárske výsledky
  • Medziročný nárast obratu o 17,6 % na 503,4 miliónov eur.
  • Spotrebný košík dm zlacnel o 0,06 %, pri inflácii 3,6 %.
  • Obrat podskupiny dm Rakúsko po prvýkrát prekonal hranicu 5 miliárd eur.

Spoločnosť dm drogerie markt sa aj tento rok opäť môže obhliadnuť za úspešným obchodným rokom, v ktorom potvrdila pozitívny trend rastu obratu o 17,6 percenta, ktorý dosiahol výšku 503,4 milióna eur. Aj v tomto obchodnom roku dm výrazne upevňovala svoju cenovú pozíciu na slovenskom trhu, keď cenový vývoj v spotrebnom košíku dm bol v posledných dvanástich mesiacoch pod cenovým vývojom spotrebiteľských cien v SR. Súhrnný obrat podskupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt dosiahol 5,248 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 16,5 percenta.

Bratislava 6. novembra 2024. Martin Podhradský, konateľ dm Slovensko, pripisuje lojalitu zákazníkov dm vyrovnanému celkovému výkonu, s ktorým sa dm darí uvádzať do súladu zdanlivo protichodné veci: „V našej dobe dominuje čierno-biele myslenie, za a proti, buď – alebo, lacné verzus kvalitné či udržateľné. V dm neustále dolaďujeme pozíciu v poli napätia medzi diskontnou a špecializovanou predajňou. Chceme mať to najlepšie z oboch svetov, a to harmonizovať diskontný princíp a kvalitu špecializovaného obchodníka jedinečným spôsobom,“ pomenúva Podhradský zámer dm vytvoriť úzke spojenie so zákazníkmi na racionálnej a emocionálnej úrovni. „Konkrétne to znamená ponúkať najvýhodnejšie ceny, a pritom prinášať najestetickejšie predajne. To znamená mať nie nevyhnutne najväčší, ale starostlivo vybraný a pre zákazníkov najrelevantnejší sortiment. Zároveň chceme v našich predajniach vytvoriť jedinečnú atmosféru prostredníctvom najpríjemnejších a najkompetentnejších spolupracovníkov a byť inovátorom aj v oblasti digitálnych služieb,“ poukazuje Martin Podhradský na aktuálne zámery v oblasti sortimentnej politiky, vzhľadu predajní a práce so spolupracovníkmi.

vždy výhodne

Podstatou stratégie dlhodobých cien v dm je ich garancia nezvyšovania minimálne počas štyroch mesiacov. Táto stratégia je dôležitým spôsobom, ako prehĺbiť dôveru zákazníkov dm, čo dokazuje aj fakt, že v snahe ponúknuť im nižšie predajné ceny dm v obchodnom roku 2023/24 investovala do zníženia predajných cien viac ako 6,7 milióna eur. Priemerná inflácia spotrebiteľských cien za obdobie posledných 12 mesiacov (oktobér 2023 – september 2024) dosiahla na Slovensku 3,6 percenta (štatistický úrad), inflácia v spotrebnom košíku dm za rovnaké obdobie bola na úrovni -0,06 percenta. Keďže pre dm je dôležité zabezpečiť pre svojich zákazníkov cenovú dostupnosť aj potravinových produktových kategórií, začiatkom septembra 2024 bolo zlacnených vyše 200 vybraných výrobkov značiek dm – dmBio, Ivorell a Mivolis.

Investície 2023/24

V  danom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške skoro 20,3 milióna eur, z čoho najväčšia časť – 14,1 milióna eur – bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 655-tisíc eur, na modernizáciu a zabezpečenie novej centrály  4 milióny eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 1,5 milióna eur.

Rozvoj pobočkovej siete

Počet slovenských pobočiek dm v obchodnom roku 2023/24 k 30. septembru 2024 bol 161. Do konca obchodného roka 2024/25 plánuje dm otvoriť 10 nových filiálok.

Nárast počtu spolupracovníkov

K 30. septembru 2024 mala dm na Slovensku 2 562 aktívnych spolupracovníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 6,6 percenta.

Zákaznícke nákupy

Celkový počet zákazníckych nákupov dosiahol v obchodnom roku 2023/24 výšku 31,4 milióna, čo oproti predošlému obchodnému roku prestavuje nárast o  13,48 percenta. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov bol 85 783 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 2,616 milióna.

dm dialogicum

Aktuálne sa intenzívne pracuje na dokončení novej centrály dm dialogicum, ktorá leží v širšom centre hlavného mesta. Otvorenosť, aktívne spolužitie a dialóg sú hlavnými znakmi dm dialogica. K dispozícii je množstvo multifunkčných miestností na tímovú a projektovú prácu, ako aj zasadacích miestností, ale aj miest na individuálnu prácu, videokonferencie a oddychových priestorov. Pri navrhnovaní dm dialogica sa kládol veľký dôraz na zapojenie spolupracovníkov zo všetkých oddelení, ako aj na ich potreby a želania. Spolupracovníci sa môžu tešiť na vlastné kulinárium, priestor na jogu, masážnu či fitnesovú miestnosť a počas pauzy na posedenie na vonkajšej terase alebo v lodžii. Priestory dovolia zriadiť aj moderné vzdelávacie centrum dm Akadémiu a školiace miestnosti pre žiakov odborného vzdelávania. Keďže dm záleží na životnom prostredí, na streche sú nainštalované fotovoltické panely a v suteréne sa nachádza tepelné čerpadlo. Sťahovanie centrály je naplánované na začiatok roka 2025.

Nový vzhľad predajní

V rámci koncernového projektu prechádza veľkými zmenami aj vzhľad predajní. Takmer každá sortimentná oblasť nahrádza staré prvky novými elementmi, ktoré nie sú len modernejšie, ale z hľadiska produkcie a nasadených materiálov sú aj ekologickejšie a z hľadiska montáže a demontáže technicky jednoduchšie aj vďaka využitiu regálov a nábytku zo zatvorených predajní. Nové použité materiály na kulisy a sortimentné označenia sú z 80 percent recyklované. V priebehu času dochádza v jednotlivých predajniach k zmenám a optimalizácii jednotlivých layoutov a vďaka novým elementom je možné bez ďalšieho nákladu či likvidácie prvkov vzhľad predajne prispôsobiť novému rozloženiu tovaru.  K takýmto zmenám došlo osadením nových vonkajších kulís napríklad v oblastiach stravy, detského sortimentu a starostlivosti o telo a vlasy. Sezónna výzdoba na podhľadoch bola nahradená spotlightmi, kde ostáva grafika po celý rok rovnaká, čím sú eliminované ďalšie náklady. Jednoliatu kovovú konštrukciu s grafikou, ktorá zdobila oblasť nad stojanmi s dekoratívnou kozmetikou, nahradili pestré vlny s jedným radom osvetlenia. Vo vnútorných regáloch sa na zvýraznenie oblasti Beauty vynímajú ružové dámske a sivé pánske kulisy a tento segment dopĺňa osadenie Beauty ostrovčeka s inšpiratívnym stolom. Na lepšiu orientáciu zákazníkov v každom produktovom segmente pribúdajú sortimentné označenia v príslušnej farbe danej oblasti. Doposiaľ bolo v troch filiálkach osadené aj odberné miesto pre online objednávky dm Box. Najviditeľnejšou zmenou sú bezpochyby nové fasády a nové logo dm Gradient, ktorých farebná škála láka zákazníkov dm už z diaľky. V tomto obchodnom roku tak bol nový vzhľad predajní implementovaný v 12 predajniach a nová fasáda v 10 predajniach.  V budúcom obchodnom roku sa s novým vzhľadom predajní a novou fasádou počíta v 10 novootváraných predajniach a 12 filiálkach, v ktorých prebehne regenerácia.

Plniace stanice

V obchodnom roku 2023/24 sa zvýšil počet plniacich staníc na 20, v budúcom obchodnom roku sa plánuje plniacimi stanicami dovybaviť ďalších 15 filiálok. V desiatich filiálkach došlo k výmene staršieho typu plniacej stanice za novší typ od koncernového dodávateľa.

Technické novinky dm 2023/24

Zavedenie registratúry

Zavedením nových a moderných softvérových riešení zavŕšila dm v priebehu obchodného roka 2023/24 digitalizáciu a zefektívnenie procesov manažmentu dokumentov, archivácie a registratúry.

Zavedenie synergií v rámci českej a slovenskej dm na úrovni hotline podpory pre filiálky

dm Slovensko a Česká republika sa dohodli na spojení tímov v oblasti hotline podpory pre filiálky z oboch krajín. Po početných stretnutiach a prípravách návodov došlo k vzájomným návštevám medzi českými a slovenskými kolegami dm s cieľom nastaviť pracovné procesy. V budúcnosti sa tak plánuje plnohodnotné zastupovanie z oboch krajín.

Skrátenie dĺžky bločka

V rámci šetrenia životného prostredia dôjde v najbližších dňoch ku kompresii a skráteniu bločka optimalizáciou jeho štruktúry, čo ušetrí značnú časť pokladničných pások.

IT bezpečnosť

V obchodnom roku 2023/24 prebehla aj pravidelná aktualizácia softvéru a firmvéru a výmena zariadení smerujúca k zvýšeniu kybernetickej bezpečnosti infraštruktúry. Rovnako má na zvýšenie úrovne IT bezpečnosti nemalý vplyv aj pravidelná aktualizácia a obmena koncových zariadení používateľov za novšie a bezpečnejšie. K zvýšeniu kybernetickej bezpečnosti výrazne prispelo nasadenie viacfaktorovej autentifikácie (MFA) a Zero Trust architektúry.

Prispôsobenie dochádzkových a mzdových systémov na zmeny v SAP

Oddelenie podpory používateľov úzko spolupracovalo s externými partnermi na modernizácii lokálnych dochádzkových a mzdových systémov, ako aj databáz. Tento proces zahŕňal dôkladnú analýzu existujúcich systémov a ich prispôsobenie novým technológiám.

dm a ženy v IT: Aj TY v IT!

V apríli 2024 sa dm zapojila do akcie Girl’s Day, organizovanej občianskym združením Aj Ty v IT, s cieľom podporiť ženy v IT sektore. Kreatívne a šikovné kolegyne z rezortu ISM privítali 12 mladých žiačok zo stredných škôl, aby im ukázali dôležitosť IT sektora a zbúrali predsudky o práci v tejto oblasti.

Umelá inteligencia v dm Slovensko

Začiatkom roka 2024 bol v spolupráci so sesterskou IT spoločnosťou dmTECH otestovaný nástroj umelej inteligencie dmGPT (dm Generative Pre-trained Transformer). Vďaka vlastnej verzii jazykového modelu AI GPT-4 od firmy Open AI môžu spolupracovníci v centrále a v centrálnom sklade túto technológiu AI používať v bezpečnom prostredí. dmGPT bol vyvinutý s cieľom uľahčiť pracovný život spolupracovníkov dm, posilniť ich postavenie a zapojiť celé pracovné spoločenstvo do používania umelej inteligencie. Pri dmGPT sa dm riadi zásadou "Human in the Loop" (človek v slučke), takže ľudské rozhodnutia týkajúce sa zverejňovania, opätovného použitia, preskúmania a schvaľovania výsledkov zostávajú nedotknuté. dmGPT ponúka podobný rozsah funkcií ako originálna verzia ChatGPT a používa na pozadí rovnaké technológie.

Centrálny sklad a logistika 2023/24

V rámci obchodného roka 2023/24 bol realizovaný tender na nového prepravcu tak v rámci vnútroštátnej, ako aj zahraničnej prepravy. Víťazom sa stala spoločnosť DSV, ktorá postupne prevzala zodpovednosť za dodanie tovaru značiek dm do centrálneho skladu a prepravu tovaru filiálkam z centrálneho skladu. Cieľom bola úspora transportných nákladov, no dôraz bol kladený takisto na udržateľnosť a digitalizáciu. V tomto obchodnom roku sa realizoval aj tender na lepenie slovenských prekladov tovaru značiek dm, kde sa podarilo vysúťažiť zníženie cien. Ďalej v rámci vozového parku skladovej techniky začala dm spoluprácu so spoločnosťou Toyota, ktorá pomôže s rozšírením vozového parku dm pri nízkozdvižných a vysokozdvižných vozíkoch.

e-shop dm

Kľúčovým miestom medzi offline a online nakupovaním sa stala aplikácia Moja dm, ktorá nie je iba nákupnou aplikáciou, ale ponúka rôzne produktové informácie aj pri nákupe v predajni. Veľkej obľube v digitálnom svete dm sa teší aj dmLIVE, v ktorej nájdu zákazníci informácie o produktoch a ich použití a taktiež majú možnosť uplatniť si viacnásobné body na predstavované produkty či získať produkty zdarma.

dmBOX

Koncom apríla 2024 spustila dm v predajniach nový koncept odberného miesta dmBOX, vďaka čomu si zákazníci môžu vyzdvihovať zásielky objednané online cez mojadm.sk alebo Moja dm-App ešte rýchlejšie a pohodlnejšie. Testovacia prevádzka prvého dmBOXu bola nasadená v rámci refreshovanej predajne dm v Auparku v Bratislave. Ďalšie dmBOX-y boli nasadené aj do predajní Eurovea a Pezinok. Slúžia na vyzdvihnutie tovaru, ktorý si zákazník objedná a zaplatí online, pričom zároveň si ako možnosť vyberie jednu zo služieb expresné vyzdvihnutie alebo doručenie do predajne.

Expresné doručovanie – elektromobily

V rámci svojich online predajných kanálov zaviedla dm v lete ďalšiu doručovaciu službu, a to expresné doručenie online objednávok v rámci Bratislavy prostredníctvom elektromobilov kuriérmi od spoločnosti Wolt. Od augusta si tak zákazníci v Bratislave môžu vybrať nový spôsob doručovania svojej online objednávky, ktorý podporuje regionálny maloobchod a zároveň využíva ekologickejší spôsob dopravy. Cieľom novej služby je ponúknuť zákazníkom, ktorí sa nemôžu alebo nechcú zaobísť bez doručenia až domov, rýchlu a ekologickejšiu možnosť online nakupovania. Pre tento pilotný projekt je charakteristické okrem nízkoemisnej dodávky na rozdiel od bežných online objednávok to, že tovar neprichádza zo vzdialeného logistického centra, ale kompletizujú ho zamestnanci priamo v jednej z miestnych predajní dm.

Komunikačná kampaň ženské zdravie

V lete spustila dm svoju trojmesačnú osvetovú kampaň zameranú na starostlivosť o ženské zdravie. V rámci kampane spolupracovala s odborníčkami na zdravie, a to so sexuologičkou Danicou Caisovou, s gynekologičkou Petrou Strakovou, odborníčkou na výživu Zuzanou Liškovou a profesionálnou mentánou koučkou Zuzanou Kocúrkovou.

prieskum dm o menštruácii na Slovensku

V krajinách, v ktorých pôsobí dm, sa realizoval prieskum venovaný ženskému zdraviu a najmä prežívaniu menštruačného cyklu. Z prieskumnej otázky, ako vnímajú ženy na Slovensku témy ženského zdravia a najmä menštruácie, vo verejnej diskusii vyplynulo, že len 4 z 10 žien považujú tému zdravia žien za dostatočne riešenú. Viac ako polovica z nich považuje tému menštruácie za ťažkú sociálnu tému, predovšetkým jej tabuizáciu. V dôsledku toho sa počas menštruácie cítia nepríjemne.

Podpora projektov ako súčasť kampane

Dôležitou súčasťou kampane sa stala spolupráca na projekte Dôstojná menštruácia organizácie inTYMYta. V rámci partnerstva poskytuje dm potrebné množstvo menštruačných a hygienických potrieb, ktoré slúži na dopĺňanie menštruačných skriniek na Slovensku a podporu organizácií pracujúcich s ľuďmi v núdzi. V tomto roku do tejto podpory dm zapojila aj svoje zákazníčky a zákazníkov. Z každého produktu značky Jessa predaného v júni v predajniach, na mojadm.sk alebo v Mojej dm-App venovala projektu 20 centov. Výťažok v hodnote 40 000 eur poslúžil na vznik šiestich nových menštruačných skriniek a pokračujúcu produktovú podporu projektu.

So ženským zdravím úzko súvisia aj poruchy príjmu potravy, ktorým sa na Slovensku venuje projekt Chuť žiť. Jeho finančná podpora od dm vo výške 15 000 eur poslúžila na zastrešenie psychologického poradenstva a podporu edukatívnych článkov.

Ďalšie komunikačné kanály kampane

Kampaň ženského zdravia podporil aj umelecký prvok. V spolupráci s ilustrátorkou Sashou Chaginou vznikol putovný pop-up, ktorý metaforicky zhmotnil pocity štyroch fáz menštruačného cyklu. Putovná inštalácia s názvom „Som dosť veľká na to, aby som o menštruácii hovorila otvorene“ navštívila počas leta rôzne obchodné centrá. V rámci kampane prebiehali aj spolupráce s tímom ambasádoriek. Tie sa na svojich sociálnych sieťach venovali témam, s ktorými majú osobnú skúsenosť, ako napríklad menopauza, endometrióza, porucha príjmu potravy, popôrodná depresia, bodyshaming či sebaláska.

Odkazy kampane boli šírené aj prostredníctvom roadshow dm ON TOUR, ktorá prebehla v ôsmich krajských mestách Slovenska. Zámerom týchto celodenných podujatí bolo inšpirovať zákazníčky, aby si vedome urobili pár minút pre seba a pozreli sa na svoje zdravie, stav mysle a duševnú silu. Podujatia ponúkli cvičenie jogy zdarma, interaktívne prednášky, ochutnávku ženského „superfood“ a moderované diskusie s hosťami.

Menštruačné potreby v toaletách dm

Keďže zaručenie prístupu k bezplatným produktom je pilierom rovnosti a dôstojnosti a zároveň eliminuje finančné prekážky spojené s prístupom k nim, poskytuje dm všetkým spolupracovníčkam vo filiálkach, v centrálnom sklade, ako aj v centrále spoločnosti využívanie vybraných hygienických potrieb dm značky Jessa v rámci pracovného času zadarmo. Sú tak pre ne k dispozícii rôzne typy menštruačných vložiek a tampónov. Menštruačnými potrebami sú navyše vybavené aj zákaznícke toalety vo filiálkach dm.

OCENENIA

MasterCard Obchodník roka 2023

Jedenásty ročník súťaže Mastercard Obchodník roka 2023 v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou priniesol spoločnosti dm tri veľké úspechy – víťazstvo v sortimentnej kategórii, striebornú priečku v kategórii Absolútny víťaz a tretie miesto v zákazníckom hlasovaní o Cenu verejnosti.

Slovak Superbrands Award 2024

Aj po jedenástykrát sa dm stala v kategórii drogérie nositeľkou ocenenia Slovak Superbrands Award, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council.

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2024

Novinky dm značiek Balea a dmBio zabodovali v 13. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov ako najlepšie novinky roku 2024 v kategóriách Vlasová kozmetika a Prísady na varenie.

Najdôveryhodnejšia značka 2023

Podľa najrozsiahlejšieho prieskumu spotrebiteľskej dôvery zostáva dm jednotkou medzi obchodníkmi v kategórii drogérií. Prvenstvo a ocenenie Najdôveryhodnejšia značka vďaka takmer dvom tretinám respondentských hlasov v tejto kategórii získala už po ôsmykrát. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila viac ako 700 značiek zaradených do prieskumu najmä na základe výsledkov predaja.

KPMG

V aktuálnej štúdii zákazníckej skúsenosti, ktorú v roku 2023 zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku už po siedmykrát, sa dm umiestnila na štvrtom mieste, hneď po kníhkupectvách Martinus a Panta Rhei a Fio banke.

ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE

Report ESG

Na základe splnenia kritérií sa dm stala od 1.októbra 2023 subjektom verejného záujmu v zmysle zákona o účtovníctve 431/2002 Z. z., a preto k 30. septembru 2024 zostaví výkazy nefinančných informácií podľa Taxonómie EÚ a Smernice NFRD.

Impulzy na udržateľnosť

V tomto obchodnom roku boli zrealizované tri impulzy. Prvý impulz sa zameriaval na vegánstvo ako životný štýl, pričom okrem stravovania bol zameraný aj vegánsku kozmetiku. V rámci tohto impulzu bola vytvorená kuchárska kniha s národnými jedlami krajín dm vo vegánskej verzii. Spolupracovníci sa mohli zúčastniť na rôznych výzvach alebo si vybrať z digitálnej ponuky vzdelávania a odborných rozhovorov. Druhý impulz sa sústredil na udržateľnejšie upratovanie a pranie. Pre spolupracovníkov bola pripravená digitálna vzdelávacia ponuka a zoznam tipov, ako môžu svoje domovy čistiť udržateľnejšie. Cieľom tretieho impulzu bolo podporiť spolupracovníkov v ich spoločenskom angažovaní sa. Prostredníctvom konkrétnych príbehov aktívnych spolupracovníkov tak dm prezentovala výhody dobrovoľníckej práce. Pre spolupracovníkov v dm Slovensko boli pripravené dva webináre, jedna vzdelávacia ponuka a tri výzvy.

Zbierky šatstva

V tomto obchodnom roku sa realizovali aj dve zbierky šatstva pre ľudí v núdzi – jarná a jesenná. Zbieralo sa vždy sezónne oblečenie pre ženy, mužov aj deti. Taktiež sa zbierali potreby do domácnosti alebo školské potreby pre deti. Počas týchto zbierok sa podarilo vyzbierať 50 vriec oblečenia, päť vriec detských školských potrieb a päť vriec potrieb do domácnosti. V júni zorganizovali spolupracovníci dm v centrálnom sklade výmennú burzu oblečenia a vecí, do ktorej sa mohli zapojiť buď prinesením vecí, alebo symbolickým finančným príspevkom.

dm Skutky dobra

dm nadväzuje na svoju tradíciu podpory dobrovoľníckych aktivít aj počas adventu. Spolupracovníčky a spolupracovníci sa zapájajú do písania vianočnej pošty, darovania krvi, pomoci organizáciám a pomáhania si v predajniach. Hneď v úvode decembra 2023, v priestoroch Akadémie dm v Bratislave a na odberných miestach Národnej transfúznej služby po celom Slovensku prebehlo darovanie krvi, po ktorom mali darkyne a darcovia nárok na deň plateného voľna. Ďalšou z adventných aktivít je podpora projektu Vianočná pošta občianskeho združenia Pohodovo. Ručne vyrábané a vypísané vianočné priania putujú z dm do domovov seniorov a svojou troškou tak pomáhajú pokryť záujem niekoľkých z približne 8 000 žiadateľov o prianie. Okrem domáceho písania prianí bol v rámci pracovného času v centrálnom sklade a centrále vytvorený aj priestor, v ktorom spolupracovníci dm priania tvorili spoločne. Internými kanálmi dm bolo podpoporené aj zapojenie sa do aktivít Vianočný zázrak či Vianoce z krabičky a venovanie osobného či pracovného času projektom rôznych organizácií. Jednotlivci si mohli vyskúšať napríklad vianočné dobrovoľníctvo v nízkoprahovej nocľahárni Depaul Slovensko alebo personálnu podporu zbierok Slovenskej katolíckej charity. Pracovný čas je v dm možné venovať aj tradičnému internému projektu predvianočnej výpomoci v predajniach, keď sa od 11. do 22. decembra usilujú stlmiť nápor v predajniach aj spolupracovníčky a spolupracovníci z centrálneho skladu a centrály.

Iniciatíva za podporu dobrovoľníctva – dm spoločne

dm už štvrtýkrát podporila desať dobrovoľníckych projektov zamestnaneckého grantového programu dm spoločne sumou 43 168 eur, ktoré putovali z nadačného fondu. Ide o vlastnú iniciatívu spolupracovníkov dm, ktorí chcú svojimi vlastnými nápadmi na prevažne ekologické projekty zveľadiť a zlepšiť svoje okolie. V spolupráci s vybranou organizáciou projekt vypracujú a s finančnou podporou dm ho zrealizujú. Na realizácii projektov tohto ročníka odpracovali dobrovoľníci z dm a z radov zákazníkov 1 666 hodín. Vo všetkých štyroch ročníkoch sa tak podarilo zrealizovať 34 projektov a celková finančná dotácia pre ne predstavovala takmer 152 000 eur.

Grantová výzva Školy na zelenú – Giving Friday

Začiatkom tohto roka dm prostredníctvom svojho nadačného fondu vedeného v Nadácii Pontis opätovne vyhlásila grantový program Školy na zelenú, čím sa rozhodla pokračovať v podpore projektov inovatívneho využívania energetických zdrojov. V rámci tohto programu tak venovala vybraným školám finančný príspevok určený na inštaláciu fotovoltických panelov, ktoré im pomôžu fungovať udržateľnejšie a zároveň znižovať náklady na energie. Ten činil 5 percent z celkového denného obratu realizovaného v e-shope mojadm.sk a vo všetkých predajniach dm počas iniciatívy Giving Friday vyhlásenej v novembri 2023, do ktorej zákazníci prostredníctvom svojich nákupov venovali 69 454 eur. Aby dm v plnom rozsahu vyhovela požiadavkám štyroch najlepšie hodnotených škôl zo 45 – v Dolnom Kubíne, Nižnej, Detve a Prešove –, k sume z Giving Friday pridala zo svojho nadačného fondu vedeného v Nadácii Pontis ešte 27 423 eur, čím sa celková suma navýšila až na 96 877 eur. Iniciatíva Giving Friday prebiehala v krajinách dm podskupiny Rakúsko a podarilo sa vyzbierať celkovú sumu 726 000 eur.

Otvorenie filiálok s podporou lokálnych občianskych združení

Počas obchodného roka 2023/24 otvorila dm sedem filiálok. Ich otvorenie bolo spojené s podporou lokálnych občianskych združení, keď im dm darovala 30 percent obratu novej predajne z prvého dňa jej otvorenia v celkovej sume 33 444 eur. Išlo o združenia, ktoré sa zaoberajú pomocou v sociálnej alebo ekologickej oblasti.

Dvanásty ročník podujatia dm ženský beh

V septembri 2024 sa v Bratislave konal už dvanásty ročník podujatia dm ženský beh. Ten priniesol opäť rekordný počet účastníčok, keď sa zo 6 154 prihlásených postavilo na štart štvor- a desaťkilometrovej trate 5 116, a to vrátane súťažiacich v nordic walkingu. V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný nárast o 1 375 žien, čo predstavuje neuveriteľný 37-percentný medziročný rast. Koncept zodpovedného podnikania je pre dm veľmi dôležitý, a aj z toho dôvodu organizuje v rámci ženského behu každoročne projekt dm šport zóna. V rámci neho doteraz zveľadila už desať športovísk v Bratislave, na ktoré sa použili finančné prostriedky v celkovej výške vyše 83 168 eur, vyzbierané zo štartovného, ako aj z dobrovoľných príspevkov po minulé roky. Tento rok opäť v budovaní športovísk pokračuje a tohtoročná vyzbieraná suma 12 000 eur tak poslúži na vybudovanie nového workoutového ihriska v Bratislave v Starom Meste.

ŽIVOTNÉ PROSTREDIE

Zelená elektrina

dm kladie vysoký dôraz na životné prostredie a na využívanie nevyčerpateľných zdrojov energie. Zelenú elektrinu nakupuje od dodávateľa (VSE) do približne 60 percent filiálok, pričom snahou je do nákupu obnoviteľných zdrojov energie zapojiť aj prenajímateľov, ktorí boli oslovenío možnosti montáže fotovoltických panelov. Nedávno bola sfinalizovaná inštalácia vo filiálke v Bernolákove. Montáž panelov je naplánovaná do ďalších siedmich filiálok a centrálneho skladu. Každý rok je v pláne montáž ďalších fotovoltických elektrární.

Dekarbonizácia filiálok

Aj v tomto obchodnoum roku dm pokračovala v dosiahnutí celokoncernovej stratégie odpojenia sa od fosílnych palív, ktorá by mala byť zrealizovaná do októbra roku 2030. Vo filiálkach je na vykurovanie a chladenie inštalovaný systém VRV, ktorý funguje na princípe tepelného čerpadla a využíva elektrickú energiu. Do konca septembra 2024 dm na Slovensku odpojila od fosílnych palív celkovo 18 starých filiálok. Tieto filiálky boli prestavané tak, aby pri vykurovaní obchodných aj vedľajších priestorov využívali elektrickú energiu namiesto zemného plynu. Systémom VRV zabezpečila aj 8 novootvorených filiálok. Aktuálne využíva vykurovanie a chladenie len na elektrickú energiu 67 filiálok. V nasledujúcom obchodnom roku plánuje dm odpojiť ďalších 5 filiálok. Pri filiálkach v nových priestoroch je prioritou zakomponovať systém VRV už priamo do návrhu filiálky.

Skladová plocha centrálneho skladu s rozlohou 30 000 m2 využíva na kúrenie aj chladenie Rooftopy od spoločnosti Lennox doplnené o splitové jednotky Daikin. Rovnako plochy určené na administratívu a riadenie skladu vykuruje čisto elektrickou energiou, ktorá slúži aj na prípravu TÚV.

FIREMNÁ FILANTROPIA

Nefinančné dary

Pomôžme deťom

Za trinásť rokov darovala dm vďaka projektu Pomôžme deťom 1 977 rodinám viac ako 60 000 poukazov na plienky v hodnote vyše 573 000 eur. dm organizuje projekt opäť v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou. Podporuje v ňom 160 rodín, z ktorých 53 nominovali spolupracovníci dm a zvyšné boli doplnené Slovenskou katolíckou charitou. Každá z nich získava ročnú zásobu plienok v podobe 32 ks poukazov na odber plienok značky babylove, pričom jeden poukaz prináleží jednému ľubovoľnému baleniu plienok podľa voľby rodiny. Celková hodnota poukazov, ktoré každá rodina získa, predstavuje sumu približne 420 eur.

Potravinová banka

O spoločenskej zodpovednosti dm svedčí aj dlhoročné zapojenie sa do projektu sociálnych supermarketov zriadených Potravinovou bankou Slovenska, ktoré sú určené pre ľudí v hmotnej núdzi. V obchodnom roku 2023/24 darovala dm Potravinovej banke Slovenska produkty v hodnote 464 200 eur.

Pomoc individuálnym žiadateľom a ďalším organizáciám

V rámci sponzorských aktivít individuálnym žiadateľom alebo organizáciám boli v obchodnom roku 2023/24 odovzdané produkty v hodnote 69 125 eur.

Finančné dary

Nadačný fond dm drogerie markt v Nadácii Pontis

V roku 2013 spoločnosť dm drogerie markt založila vlastný nadačný fond, vedený v Nadácii Pontis. Z fondu sa aj v tomto obchodnom roku podporil grantový program Chceme si pomáhať. Cieľom podpory programu je zlepšenie aktuálneho zdravotného stavu, sociálnej situácie alebo kvality života spolupracovníkov, prípadne ľudí z ich blízkeho okolia. Ľudí do programu odporúčajú spolupracovníci dm. V tomto obchodnom roku bolo podporených 14 žiadateľov celkovou sumou 14 388 eur. Z nadačného fondu boli opäť vyčlenené prostriedky vyše 43 200 eur na realizáciu projektov zamestnaneckého grantového programu Iniciatíva dm {spoločne}.

Liga proti rakovine

V apríli 2024 sa v predajniach dm už po piatykrát uskutočnila ďalšia zbierka Ligy proti rakovine – Deň narcisov. Cieľom zbierky bola podpora a pomoc onkologickým pacientom prostredníctvom dobrovoľných príspevkov zákazníkov, za ktoré získali pri pokladnici žltý narcis ako prejav spolupatričnosti. Počas troch dní sa podarilo vyzbierať 39 000 eur. Navyše sa spoločnosť dm rozhodla opäť darovať Lige proti rakovine finančný príspevok v sume 20 000 eur a podporiť aj týmto spôsobom realizáciu overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám.

Zber vrchnákov

dm aj naďalej pokračuje vo verejnej zbierke plastových vrchnákov. Je určená pre deti vo veku do 18 rokov, ktoré bojujú s nepriaznivou zdravotnou situáciou a potrebujú pomoc s cieľom zlepšiť svoj zdravotný stav. Podpora je systematická a dlhodobá. V tomto obchodnom roku sa vyzbieralo 16 ton plastových vrchnákov v hodnote 3 000 eur. S týmto projektom začala dm už v roku 2015, do dnešného dňa sa podarilo vyzbierať približne 100 ton plastových vrchnákov a naďalej v zbieraní pokračuje.

dm AKO ATRAKTÍVNY ZAMESTNÁVATEĽ

Zvyšovanie platov spolupracovníkov dm

Napriek poklesu inflácie v závere roka 2023 sa od začiatku roka 2024 opäť zvyšoval príjem všetkých spolupracovníkov dm. Operátori a operátorky centrálneho skladu v Senci si prilepšili o 10 percent, spolupracovníci centrály a administratívy centrálneho skladu zarábajú v priemere o 9 percent viac. Najvýraznejšia zmena nastala pri spolupracovníkoch z predajní, kde sa v závislosti od pozície navýšili mzdy o 12,7 až 23 percent. Medziročná valorizácia miezd je štandardnou súčasťou odmeňovania v dm. Viditeľný platový nárast zohľadňoval aj minuloročnú zmenu organizačnej štruktúry, s ktorou súvisí prevzatie nových kompetencií a zodpovedností vedúcich, ako aj celých tímov predajní.

Nový systém odmeňovania

V uplynulých dvoch rokoch dm Slovensko intenzívne analyzovala, prehodnocovala a nastavovala svoj systém odmeňovania tak, aby bol ešte viac transparentný a férový. V druhej polovici kalendárneho roka 2024 bol spolupracovníkom a tímom centrálnych oddelení vytvorený priestor na rozhovory o mzde a rozvoji, rozhovory o spolupráci, ako aj vzdelávanie na podporu kompetencií spolupracovníkov viesť tieto rozhovory s ostatnými. Každému spolupracovníkovi poskytujú tieto rozhovory skvelú príležitosť prezentovať výsledky svojej práce, poskytnúť si vzájomne spätnú väzbu na kvalitu spolupráce a atmosféru v tíme, ako aj možnosť položiť ostatným členom tímu doplňujúce otázky. Výsledkom rozhovorov je spoločný návrh prerozdelenia tímového mzdového rozpočtu a dohoda o tímovej spolupráci na nasledujúce obdobie. Zmyslom rozhovorov je spoznať sa, spolupracovať a rozvíjať sa, vniesť rôzne uhly pohľadu a tým prispieť k lepšej komunikácii, väčšej miere objektivity a férovosti aj v odmeňovaní. V dm je dôležité, aby mal spolupracovník možnosť ovplyvniť svoju mzdu. Na porovnanie platov na trhu dm dlhodobo používa kvalitné porovnávacie ukazovatele.

Procesné riadenie v dm

V predchádzajúcich štyroch rokoch sa v dm aktívne implementoval systém procesného riadenia, ktorý sa stal oporou pri nastavovaní nových procesov a služieb pre interného aj externého zákazníka. Na podporu lepšieho porozumenia procesnému riadeniu boli pre spolupracovníkov vypracované zjednodušené procesné mapy, ktoré sú navrhnuté tak, aby uľahčili orientáciu v procesoch a ich efektívne využívanie v praxi. Vznikla tak procesná knižnica, ktorá slúži ako komplexný a prehľadný zdroj na dokumentáciu a správu interných procesov, implementoval sa vzdelávací systém pre spolupracovníkov, ktorý sa zameriava na zoštíhľovanie procesov, identifikáciu plytvaní a procesné myslenie. Rovnako sú spolupracovníkom ponúkané príležitosti na osvojenie si kreatívnych metód, ktoré majú využitie pri optimalizácii a mapovaní procesov.

Zaži prácu inak aj na dm ženskom behu

Po minuloročnej úspešnej premiére sa dm opäť predstavila na dm ženskom behu aj so svojou jedinečnou zamestnaneckou zónou. Na tomto skvelom podujatí však nejde len o beh. Je to aj príležitosť, ako účastníčkam priblížiť hodnoty, ktoré dm ako atraktívny zamestnávateľ zastáva. V rámci tejto zóny mali návštevníčky možnosť interaktívne sa zapojiť do hier, ktoré im priblížili dm, jej históriu a hodnoty. Zároveň sa dozvedeli viac aj o pracovných príležitostiach, firemnej kultúre a benefitoch, ktoré dm ponúka svojim spolupracovníkom.

Od Tatier k Dunaju

Tím dm sa po druhýkrát zúčastnil štafetového behu Od Tatier k Dunaju, kde si tentoraz v kategórii Ženy odbehol 345-kilometrovú trať naprieč Slovenskom. Tím bol zložený z 12 bežkýň – spolupracovníčok z prevádzky, centrály a centrálneho skladu dm vrátane členky vedenia Zuzany Kleny Kostkovej a štyroch spolupracovníkov, ktorí sa starali o logistiku a podporu tímu. Celú trať čisto ženský dm tím, v ktorom neboli žiadne profesionálne bežkyne, ale hobby bežkyne zo všetkých rezortov spoločnosti, prebehol za 36 hodín, 47 minút a 28 sekúnd. Spoločnosť dm drogerie markt sprevádzala toto podujatie aj ako jeho hlavný partner.

Prieskum spokojnosti spolupracovníkov

Aj v tomto obchodnom roku sa pravidelne realizoval prieskum spokojnosti spolupracovníkov v platforme LutherOne, prebiehajúci v dvojmesačnom rytme, do ktorého sa už štvrtý rok zapájajú spolupracovníci, stážisti aj žiaci duálneho vzdelávania. Jeho výsledky sa stali dôležitou súčasťou rozhovorov, porád a strategických rozhodnutí. Podľa vyhodnotenia spoločnosti LutherOne sa dm Slovensko ako zamestnávateľovi naďalej darí výnimočne dobre a dosahuje nadpriemerné výsledky v porovnaní s trhovým priemerom. dm si naďalej udržuje medziročný pozitívny vývoj v hlavných indikátoroch, najmä v hrdosti na značku (25-percentný nárast eNPS za merané obdobie, t. j. od októbra 2021). V odporúčaní spoločnosti spolupracovníkmi za posledné obdobie dosahuje hodnoty eNPS 84, čím ju reflektujú ako dôveryhodnú a stabilnú. Rovnako kontinuálne rastúci index angažovanosti a spokojnosti spolupracovníkov sa pohybuje na hodnote 93 percent, celofiremná pracovná klíma na 88 percentách. Najvyššie hodnotené boli v roku 2024 najmä stratégia spoločnosti (96 %), bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci (95 %) a vedenie spoločnosti (94 %) spolu s diverzitou a manažérskym indexom (94 %).

Vzdelávanie spolupracovníkov dm

dm sa dlhodobo snaží prispôsobiť rôznorodým potrebám jej spolupracovníkov. Aj v obchodnom roku 2023/24 im bola ponúknutá široká paleta vzdelávacích aktivít zameraných na osobnostný alebo odborný rozvoj. Spolupracovníci dm tak strávili spolu 60 725 hodín vzdelávaním sa, zúčastnili sa na 144 vzdelávacích a rozvojových aktivitách, z toho bolo 50 prezenčných, 13 kombinovaných, čiže prezenčných alebo online, a 81 online aktivít ako webináre alebo digitálne kurzy.

Okrem početného vzdelávania zameraného na produkty dm mali spolupracovníci z prevádzky možnosť zúčastniť sa aj na 3. ročníku mimoriadne úspešného interného vzdelávacieho podujatia dm Workshopfest, ktorý sa v uplynulom obchodnom roku v spolupráci s externými partnermi zrealizoval až dvakrát – v Košiciach s účasťou 116 spolupracovníkov a v Trnave s účasťou 106 spolupracovníkov. Oba dvojdňové dm Workshopfesty boli obsahovo prepojené s komunikačnou kampaňou Ženské zdravie.

Všetci administratívni spolupracovníci na centrále a v centrálnom sklade mali jedinečnú príležitosť zúčastniť sa na päťapoldňovom rozvojovom programe Sme na jednej lodi, ktorého cieľom bolo vytvorenie prostredia dôvery a vzájomného zdieľania v  tímoch,posilnenie tímového ducha, hodnôt tímov, tímových kompetencií pomocou princípov tímového koučingu a projektových metód.

Spolupracovníci dm mohli svoje kompetencie zvyšovať aj účasťou na vzdelávacích aktivitách ako Projektový manažment, Štíhle procesy, Kata koučing, Time manažment a mnoho ďalších.

Benefity spolupracovníkom

Pilierom odmeňovania v dm sú aj benefity pre spolupracovníkov, ako napríklad možnosti osobného rozvoja a vzdelávania, opatrenia na udržanie fyzického a duševného zdravia, príspevok na doplnkové dôchodkové sporenie a mnohé ďalšie. Okrem pravidelných workshopov a vzdelávacích kurzov sa spolupracovníci môžu zapojiť aj do dlhodobejších programov, napríklad do akreditovaného vzdelávacieho programu Drogérista, pre ktorý je dm oficiálnou vzdelávacou inštitúciou, alebo štúdia na Masarykovej univerzite v Brne. Benefity sú v dm financované zo zdrojov sociálneho fondu, zo zisku spoločnosti a z príspevku spolupracovníkov. Sociálny fond sa v spoločnosti aktuálne využíva predovšetkým na príspevky na stravovanie, ktoré boli od 1. januára 2024 zvýšené zo 6 na 7,80 eura. dm z fondu naďalej prispieva aj na kartu Multisport, na firemné športové podujatia, akými sú dm lyžovačka a športové hry, alebo na ponuku kultúrnych predstavení. K podpore fyzickej kondície a zdravého tela patrí naďalej aj poskytovanie príspevku na rekreáciu v maximálnej možnej výške 275 eur všetkým spolupracovníkom bez ohľadu na výšku pracovného úväzku.

Stratégia zdravia a zdravia v práci

Aj v obchodnom roku 2023/24 pokračovala podpora duševného zdravia spolupracovníkov prostredníctvom projektu Záchranná sieť, ktorého anonymná linka ponúka pomoc pri rôznych osobných a pracovných problémoch. Okrem individuálneho poradenstva organizuje dm trikrát ročne workshopy tematicky zamerané na témy duševného zdravia. Projekt zahŕňa aj ďalšie iniciatívy, akými sú napríklad pravidelné články v internom časopise, rady a tipy na internej sociálnej sieti venované problematike celostného zdravia, tvorbu a distribúciu brožúrky Záchrannej siete. Pevnou súčasťou projektu je zabezpečenie online rozhovorov – vysielaní s názvom Nie ste v tom sami v periodicite šesťkrát ročne s rečníkom na rozmanité témy s cieľom posilniť zdravie a pohodu spolupracovníkov. Tento zámer podporuje aj možnosť prizvať si konzultantov Záchrannej siete na porady filiálok, rezortov a regiónov alebo na iné fóra v rámci spoločnosti.

Šiesty ročník rozvojového programu Zdravá firma ukončilo v septembri 2024 takmer 80 absolventov. Tento program, charakteristický komplexným prístupom k zdraviu a prenosom teoretických poznatkov do praxe, sa zameral na hlavné aspekty, akými sú budovanie vzťahov, dôvery a záujmu.

V aktuálnom treťom ročníku programu Univerzita osobného rozvoja, ktorý bol začatý v máji 2024, študuje 51 spolupracovníkov. Program sa zameriava na manažment šťastia, celostné zdravie a životnú energiu, pričom účastníci získavajú nástroje na zlepšenie psychickej pohody a zvládanie stresu. Dôraz sa kladie na osobnú participáciu a zážitkové učenie.

Realizácia medzinárodného projektu dm Medzinárodné týždne zdravia priniesla a sprístupnila takmer 70 000 spolupracovníkom krajín dm počas 25 dní komplexnú, uvedomelú a inšpirujúcu ponuku – výzvu zameranú na oblasti duševného, fyzického a sociálneho zdravia. „V dm spoločne tvoríme našu budúcnosť“ – aj to bolo mottom v rámci medzinárodnej výzvy všetkým spolupracovníkom na predkladanie kreatívnych nápadov, ktoré zhmotňujú aktívnu budúcu životaschopnosť zdravia v dm. Je vybraných 10 prvých nápadov/projektov, ktoré budú môcť krajiny zrealizovať. Vrcholom dm Medzinárodných týždňov zdravia a výzvy bol Víkend pohybu – Pohyb nepomáha len Tebe, v rámci ktorého bola vďaka naplnenému cieľu podporená sumou 30 000 eur organizácia Belasý motýľ, ktorá združuje deti, dospelých a rodiny svalových dystrofikov.

dm Dialogforum

S mottom „Budúcnosť teraz“ sa v októbri 2023 uskutočnilo historicky prvé dm Dialogforum. Išlo o interné stretnutie všetkých vedúcich pracovníkov v dm za prizvania externých a interných rečníkov. Témami boli otázky bytia a smerovania pracovného spoločenstva tak v jeho vnútornom prostredí, ako aj aj v celospoločenskom domácom či svetovom kontexte. Zúčastnení sa mohli zamyslieť nad tým, aké je miesto, filozofia, budúca životaschopnosť spoločnosti dm a následné spoluvytváranie budúcnosti spoločnosťou dm. Na podujatie boli prizvaní aj externí odborníci, ktorých názory sú v odbornej verejnosti brané vážne, a to Pavol Zajac, business partner v spoločnosti NielsenIQ, Marian Timoracký, partner spoločnosti MARK BBDO, filozofka a fenomenologička Anna Hogenová a filozof ekonómie Tomáš Sedláček. Veľkú pozornosť vzbudilo aj vystúpenie hlavného konateľa dm Rakúsko Martina Engelmanna, ktorý priblížil, ako vníma budúcnosť celého koncernu.

Duálne vzdelávanie – vzdelávanie pre prácu v dm

K septembru 2024 už trinástym rokom študuje v duálnom vzdelávaní 134 žiakov, z ktorých 33 nastúpilo do prvého ročníka. Je to o 10 percent viac ako v minulom školskom roku. Žiaci študujú v troch odboroch. V dvoch z nich, obchodný pracovník a asistent predaja, sa budúci absolventi pripravujú na prácu pre prevádzku. V týchto odboroch študuje 113 žiakov. Ďalší odbor je obchodná akadémia, v ktorom študuje 21 žiakov. Absolventi tohto odboru sa pripravujú na prácu pre centrálne rezorty spoločnosti.

dm spolupracuje so 14 strednými odbornými školami z celého Slovenska a s Obchodnou akadémiou na Račianskej ulici v Bratislave. K 1. septembru 2024 duálnym vzdelávaním sprevádza žiakov 169 spolupracovníkov dm, ktorí získali certifikát inštruktora. Okrem kvalitného vzdelávania zameraného na odborný a osobnostný rozvoj spoločnosť poskytuje dualistom aj finančnú podporu – podnikové a prospechové štipendiom, úhradu nákladov na stravovanie počas praxe v dm a teoretického vyučovania v škole, ubytovanie v školskom internáte a dopravu.

Odbornosť v štúdiu bola zabezpečená študijnými materiálmi v podobe digitálnych kurzov a osobnosť bola podporená formou osobnostných workshopov. Kreatívny workshop ZáŽiTo(k) pre žiakov tretieho ročníka úspešne previedol jedenástou sezónou 31 žiakov z celého Slovenska. Workshop realizovaný v spolupráci s tímom Kultúra zdravia Ako rozvíjať svoje JA sprevádzal 92 žiakov druhého až štvrtého ročníka témami ako komunikácia, emócie, spätná väzba, byť človekom empatickým, hranice, sebapoznanie, sebauvedomenie, hodnoty, identita, motivácia, ciele, emočná inteligencia či práca so stresom.

Žiaci prvého ročníka absolvovali v rámci kombinovaného workshopu exkurziu do centrálneho skladu v Senci, kde si mohli vyskúšať osobne niektoré činnosti pod vedením spolupracovníkov logistiky. Exkurziou bol podporený proces spoznávania dm. V rámci projektu ročníkovej práce žiaci prezentovali nadobudnuté odborné vedomosti a podporili tak svoje prezentačné zručnosti a vystupovanie pred ľuďmi. Téma udržateľnosti bola podporená dobrovoľným workshopom Učíme sa od včiel vo vzdelávacom centre Včielka v Rožňave a lektorkou workshopu bola interná lektorka, spolupracovníčka dm.

Pre inštruktorov duálneho vzdelávania boli aj v tomto obchodnom roku pripravené vzdelávacie aktivity podporujúce vedenie a sprevádzanie žiaka, podpora pri zmenách správania žiaka a pri jeho výbere do procesu duálneho vzdelávania. Pozornosť bola venovaná aj kvalite výberu žiakov, a to formou workshopu v problematike adolescentného vývoja v spolupráci s psychologičkou z praxe. Vzhľadom na narastajúci počet nových certifikovaných inštruktorov sa zintenzívnilo aj vzdelávanie nových inštruktorov, a to workshopom zloženým z troch modulov Vediem žiakov.

Náborová kampaň na duálne vzdelávanie s dm

Aj v tomto obchodnom roku pokračovala dm v náborovej kampani na duálne vzdelávanie, ktorej cieľom bolo nadchnúť mladých ľudí a motivovať ich, aby študovali duálne. Komunikácia sa zameriavala na dva smery – na rodičov a samotných žiakov deviatych ročníkov. Práve na komunikáciu s nimi a odkomunikovanie výhod duálu v jazyku mladých ľudí využíva dm instagramový kanál dm_dual. Na správe žiackeho Instagramu sa podieľajú aj samotní žiaci, ktorí prinášajú informácie zo „svojho sveta“. Veľkej obľube v kruhu žiakov študujúcich duálne sa teší aj interný časopis dmDUÁL, ktorý vychádza dvakrát ročne. Vďaka týmto aktivitám majú žiaci jedinečnú príležitosť vyskúšať si popri škole aj rôzne formy komunikácie v praxi a rozšíriť tak svoje zručnosti. Praxujúcich dualistov si v predajni možno ľahko všimnúť aj vďaka ich pracovnému oblečeniu.

Marginalizované skupiny v systéme duálneho vzdelávania

dm aj tento rok pokračovala v spolupráci s mladými ľuďmi z vylúčených rómskych komunít, ktorej cieľom bolo prostredníctvom duálneho vzdelávania v odbore asistent predaja a vzdelávacieho programu zameraného na osobný rozvoj pomôcť týmto mladým ľuďom vyrovnávať sociálne rozdiely, vytvárať predpoklady na úspešné zvládnutie štúdia na strednej škole, pripraviť ich na budúce povolanie a tak im zvýšiť šancu na získanie pracovného miesta a úspešného uplatnenia sa v spoločnosti.

Vysokoškolské vzdelávanie

V školskom roku 2023/24 sa začal tretí cyklus dvojročného študijného programu Ekonómia a manažment v obchode na Masarykovej univerzite v Brne. Tento program bol vytvorený v spolupráci s univerzitou a je zameraný na zvýšenie kvalifikácie v oblasti podnikovej ekonómie a manažmentu v retaile. Do štúdia sa zapojlo a jeho prvý ročník úspešne ukončilo sedem spolupracovníkov. Bakalárske štúdium v tomto školskom roku úspešne ukočili traja spolupracovníci, ďalší siedmi pokračujú v bakalárskom a dvaja v magisterskom štúdiu.

Spolupráca s Ekonomickou univerzitou

V septembri 2024 bolo podpísané Memorandum o spolupráci s Národohospodárskou fakultou Ekonomickej univerzity v Bratislave v dennom bakalárskom študijnom programe v odbore Sociálny manažment a ľudské zdroje. Profesijne orientovaný študijný program, jedinečný svojho druhu a vytvorený podľa požiadaviek praxe, ponúka odbornú prax na získanie komplexných profesijných kompetencií v oblasti sociálneho manažmentu a ľudských zdrojov, pričom dm bude ako spoločnosť súčasťou výučby.

Vzdelávanie pre prácu v dm – drogérista – poradca pre obchod, krásu, zdravie a domácnosť

V 5. ročníku interného vzdelávacieho programu Drogérista sa vzdeláva 21 spolupracovníkov. Celkovo má dm 67 odborníkov na drogéristický sortiment s ukončeným vzdelaním, z toho 11 z nich je súčasťou tímu interných lektorov, ktorí vzdelávajú svojich kolegov a kolegyne prostredníctvom interných vzdelávacích aktivít . Celá výučba je vždy prepojená na sortiment dm a kvalitné pradenstvo zákazníkom.

NOVINKY V SORTIMENTE ZNAČIEK dm

Balea

Najobľúbenejšia značka dm Balea zavŕšila na jar 2024 plánovaný relaunch. Zmenilo sa nielen jej logo, ale aj celkový dizajn obalov. Zároveň pribudlo v sortimente niekoľko skvelých noviniek, ako napríklad Balea fixačná tyčinka na vlasy, pleťové tonikum Ultra Sensitive Milky Toner, rad Beauty Expert doplnil odličovací balzam 3 % Squalan, ochranný pleťový UV fluid s LSF 50, ako aj hydratačné pleťové sérum Plump & Glow. Rad vlasovej starostlivosti Professional doplnil nočný fluid na poškodené vlasy s keratínom, šampón na poškodené vlasy Color rescue a kúra na poškodené vlasy PLEX.

denkmit

Sortiment čistiacich a pracích prostriedkov značky denkmit doplnilo viacero noviniek, ako napríklad čistiaca pasta pre vysoko koncentrované a zároveň šetrné čistenie rôznych povrchov, XXL balenia obľúbených pracích práškov, WC čistiaca pena na jednoduché a ešte účinnejšie čistenie toalety. Udržateľný rad Nature doplnili dva druhy koncentrovaných čistiacich prostriedkov – univerzálny čistiaci prostriedok so silou čistej sódy a čistiaci prostriedok na kúpeľne s prírodnou kyselinou citrónovou. K šetreniu zdrojov a životného prostredia prispievajú aj nové pracie tablety na udržateľnejšie pranie Aktiv Cubes.

babylove

Bol prepracovaný aj vzhľad niekoľkých produktových kategórií značky babylove, ako napríklad plienok, produktov zo sortimentu výživy alebo starostlivosti o bábätká a malé deti, pričom momentálne prebieha aktualizácia sortimentu vlhčených utierok. Na vynovených obaloch sa zákazníci veľmi rýchlo dočítatajú informácie o zložení a výhodách jednotlivých výrobkov.

Jessa

Zmenou prešlo aj logo značky Jessa a usporiadanie produktových informácií na výrobkoch, ktoré sú jasnejšie, prehľadnejšie a štruktúrovanejšie.

Mivolis

Portfólio výrobkov značky Mivolis bolo rozšírené o tri inovatívne novinky – sprej s melatonínom, depotné tablety Magnézium 500 na noc a bylinný čaj Immun.

hautsache

V priebehu septembra pribudla na pultoch predajní dm nová exkluzívna značka dm – hautsache, ktorá vznikla v spolupráci s odborníčkou na krásu Susanne Krammer, známou aj ako fraubeauty. Zahŕňa šesť produktov starostlivosti o pleť, ktoré obsahujú všetky potrebné účinné látky a sú bez parfumácie.

HALLOHEBAMME

Jeseň priniesla ďalšiu novinku v sortimente exkluzívnych značiek dm, značku HALLOHEBAMME, ktorá vznikla v splupráci dm a dvoch skúsených pôrodných asistentiek. Starostlivo navrhnutý sortiment zahŕňa jedinečné produkty, ktoré sú optimálne prispôsobené potrebám mamy a dieťaťa počas tehotenstva, dojčenia, šestonedelia a aj v nasledujúcom období. Nová exkluzívna značka dm postupne prinesie 12 ošetrujúcich produktov, z toho osem pre bábätká a štyri pre (budúce) mamičky.

Udržateľnosť v rámci značky SEINZ. – CleanHub

Enormné množstvo plastového odpadu v našich oceánoch predstavuje závažný problém, ktorému musíme v posledných desaťročiach čeliť. Časť tržieb z predaja produktov SEINZ. putuje na podporu projektov organizácie CleanHub, ktorá sa zameriava na znižovanie plastového odpadu a ochranu životného prostredia. Využíva globálnu sieť zberných miest na vývoz odpadu, aby sa znížilo množstvo plastov končiacich v oceánoch a podporilo čistenie vôd. Okrem ochrany životného prostredia CleanHub vytvára aj spravodlivo platené pracovné miesta a tým pôsobí proti chudobe v rozvojových a rozvíjajúcich sa krajinách. V budúcom obchodnom roku plánuje dm kooperáciu rozšíriť aj na výrobky značky SUNDANCE, pričom každý výrobok spadajúci pod túto spoluprácu bude označený logom organizácie CleanHub.

PLÁNOVANÉ AKTIVITY NA OBCHODNÝ ROK 2024/25

Investície 2024/25

V  obchodnom roku 2024/25 plánuje dm na Slovensku investície v celkovej výške 20,5 milióna eur. Na rozvoj pobočkovej siete sú plánované investície vo výške 16,9 milióna eur. Na informačné technológie je vyčlenených 1,4 milióna eur a na ďalšie zabezpečenie novej centrály 900-tisíc eur. Do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt plánuje investovať 1,3 milióna eur.

Duálne vzdelávanie

V školskom roku 2025/26 je plánované zavedenie duálneho vzdelávania aj v rámci rezortu ISM.

Technické novinky 2024/25

Zavedenie samoobslužných kás

V priebehu roka 2025 plánuje dm vo vybraných filiálkach spustenie pilotnej prevádzky samoobslužných pokladníc. Zákazníci dm na Slovensku tak budú mať možnosť voľby platiť za zakúpený tovar buď pri pokladnici s obsluhou, alebo pri samoobslužnej pokladnici. Pozitívnym, aj keď nie primárnym efektom je, že sa tak spolupracovníci vo filiálkach budú môcť ešte viac venovať poradenstvu zákazníkom. Medzi benefity, ktoré prinesie zavedenie samoobslužných pokladníc, patrí bezpochyby efektívnejšie vybavovanie zákazníkov pri pokladniciach, zvlášť vo väčších filiálkach odbúraním čakania v rade. Navyše sú samoobslužné pokladnice základom pre integráciu nových pokročilých funkcií mobilnej aplikácie „Moja dm“.

Plán migrácie servera

Rezort ISM plánuje migráciu servera na novšiu verziu. Tento krok je súčasťou snáh dm o zvýšenie bezpečnosti a zabezpečenie kontinuity služieb. Nová verzia prinesie množstvo výhod vrátane najnovších bezpečnostných aktualizácií a minimalizácie výpadkov. Prioritou je zabezpečiť hladký prechod, ktorý posilní infraštruktúru dm a prispeje k dlhodobej stabilite a bezpečnosti služieb.

Ebon

V rámci snahy zlepšovania služieb smerom k zákazníkom plánuje dm na začiatku roka 2025 zaviesť službu eBON, ktorá im umožní mať prehľad o svojich účtenkách. Zákazníci si budú môcť zvoliť medzi vytlačenou účtenkou a elektronickým dokladom, pričom je dôležité poznamenať, že na Slovensku môže obchodník poskytnúť len jeden daňový doklad. Ak si zákazník zvolí vytlačenú účtenku, elektronickým dokladom bude len zoznam výrobkov. Služba eBON bude integrovaná do mobilnej aplikácie Moja dm, čo zákazníkom uľahčí prístup k ich účtenkám.

Centrálny sklad a logistika 2024/25

V nasledujúcom obchodnom roku sa dm plánuje zamerať aj na procesy filiálkovej logistiky spojené so zásobovaním filiálky. V centrálnom sklade sa aj naďalej pracuje na harmonizácii procesov, tak aby bol dosahovaný čo najvyšší výkon s veľkým dôrazom na bezpečnosť práce. Cieľom harmonizácie procesov je skvalitnenie online služieb pre zákazníkov. Zároveň sa neustále pracuje na vhodnom rozložení jednotlivých vyskladňovacích zón. V budúcom obchodnom roku sa plánuje montáž fotovoltických panelov na strechu centrálneho skladu.

Súbory na stiahnutie

O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Bola založená v roku 1973 v Nemecku a v Európe má 3 945 filiálok. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 2 606 pracovníkov v 161 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky

Kontakt pre médiá

Iveta Vepy Haulíková
everyvent s.r.o.
Záhradnícka 30
821 08 Bratislava

E-Mail: haulikova@everyvent.sk