Hlavná navigáciaNavigácia kategóriíHlavný obsah

Ôsme ocenenie Slovak Superbrands Award putuje opäť aj do dm

Bratislava 16. februára 2021 – Spoločnosť dm drogerie markt sa v kategórii drogérie stala úž po ôsmykrát nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council. 

Diplom Superbrands Slovakia 2021 pre dm drogerie markt

„Veľmi sa tešíme zo všetkých ocenení našej práce, o to viac, že aktuálna doba nie je veľmi priaznivá. Sme radi, že ako naši zákazníci, tak aj odborná porota, ktorá hodnotí široké spektrum kritérií, sa aj v týchto neľahkých časoch rozhodli dať nám dôveru a oceniť našu prácu, v rámci ktorej je náš zákazník vždy na prvom mieste,“ povedala Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt.

Slovak Superbrands Award

Ocenenie Slovak Superbrands Award získavajú najlepšie značky a spoločnosti na základe preferencií zákazníkov a následne hodnotenia odbornej poroty už od roku 2013. Pečať kvality je tak pre firmu znakom pozitívnej spätnej väzby a silného povedomia o značke v očiach zákazníkov, ako aj odbornej verejnosti. 

Metodika oceňovania Superbrands v Slovenskej republike  

Výber najlepších značiek sa uskutočnil v troch fázach. V úvodnej fáze pracovali organizátori so zoznamom všetkých u nás existujúcich značiek. V ďalšej fáze sa jednotlivé značky filtrovali podľa obchodných výsledkov, ktoré dodáva spoločnosť Bisnode.

Nasledoval prieskum verejnej mienky realizovaný spoločnosťou GfK, v ktorom respondenti zúžili výber najlepších značiek. Ten vychádza z Indexu potenciálu značiek (Brand Potential Index), ktorý meria postavenie značiek na trhu a hodnotí 10 kritérií na 100 bodovej stupnici. V tejto fáze vstúpili do procesu experti, členovia komisie Brand Council, ktorí vynikajú bohatými skúsenosťami v oblasti biznisu, komunikácie, marketingu, médií a marketingového výskumu. Táto komisia hodnotí značky podľa vopred definovaných kritérií, akými sú známosť, budovanie brandu, akceptácia, inovácie a prestíž.

Superbrands sú značky, čo získali v danom odvetví vynikajúcu povesť. Zákazníci s týmito značkami spájajú hodnoty, aké im dávajú emočné alebo hmatateľné výhody, ktoré očakávajú a oceňujú.

O programe Superbrands Slovakia

Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii a svoje pôsobenie na Slovensku obnovil v roku 2013. Od roku 2014 sú značky vyhodnocované nielen v kategórii spotrebiteľských (Consumer Superbrands), ale aj v oblasti business-to-business (Business Superbrands) značiek. Zatiaľ čo prvé z nich sú verejne známe a spotrebitelia sa s nimi stretávajú deň čo deň v maloobchodnom sektore, business-to-business značky sú dôležitými hráčmi v špecializovaných odvetviach priemyslu, poľnohospodárstva a obchodu.

Cieľom programu Superbrands nie je len vzdať hold najúspešnejším značkám v oblasti brandingu, ale tiež uviesť do pozornosti spotrebiteľov a odbornej verejnosti mimoriadne silné značky pôsobiace na slovenskom trhu a prezentovať príklady hodné nasledovania pre tých, ktorí by sa radi rozvíjali a inšpirovali od najlepších.  

Cena Superbrands Award je uznávaná ako špeciálne ocenenie v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council má pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.

Brand Council

Odborná komisia Brand Council je srdcom Superbrands Slovenská republika. Komisia, zložená z profesionálov z oblasti biznisu, komunikácie, marketingu, médií a marketingového výskumu, hodnotí značky podľa vopred definovaných kritérií, akými sú známosť, budovanie značky, inovácie či prestíž. Rozhodnú tak o najlepších B2C obchodných značkách dostupných spotrebiteľom, ako aj o najprestížnejších značkách B2B spoločností. Odborníci Brand councilu posudzujú nominované značky udelením bodov. Značky, ktoré v jednotlivých kategóriách obdržia najvyšší počet bodov, získajú v danom roku ocenenie Superbrands.