Hospodárske výsledky dm drogerie markt za rok 2020/21
dm opäť zvýšila svoj obrat o 14 percent
Bratislava 11. novembra 2021 – Spoločnosť dm drogerie markt aj napriek pretrvávajúcej pandemickej situácii svojimi hospodárskymi výsledkami potvrdila za uplynulý obchodný rok pozitívny trend rastu. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o takmer 14 percent, keď presiahol výšku 304 miliónov eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje takmer 3,227 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 8,38 percenta, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 1,003 mld. eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 69 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti obchodnému roku 2019/20 zvýšil o 6,5 percenta na takmer 12,3 mld. eur.
„Náš úspešný vývoj nám dáva možnosť viac investovať do zatraktívnenia sortimentnej ponuky, ktorá sa prejavuje v najlepšom pomere cena-výkon, a do ďalšieho rozvoja našich predajných miest, ako aj služieb. Navyše sme v celej skupine dm spustili komplexný program ekologickej udržateľnosti, v rámci ktorého posudzujeme relevantné environmentálne vplyvy naprieč všetkými procesmi a oblasťami a vyvíjame strategické opatrenia na minimalizáciu svojej ekologickej stopy. Množstvo rôznych individuálnych opatrení vo všetkých rezortoch a krajinách sa tak spája do koordinovanej stratégie, ktorej priebeh budeme transparentne a zrozumiteľne dokumentovať,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

Opatrenia a náklady dm spojené s covidom-19
Náklady a investície dm spojené s realizáciou opatrení súvisiacich s ochorením covid-19 sa za posledný obchodný rok vyšplhali na úroveň vyše 2,9 milióna eur, z ktorých viac ako 1,5 milióna tvoria investície. Náklady zahŕňajú prostriedky na ochranu zdravia spolupracovníkov a zákazníkov, dezinfekciu priestorov, mzdové náklady agentúrnych pracovníkov, SBS a mnohé ďalšie.
Pre svojich spolupracovníkov vo filiálkach a v centrálnom sklade boli k rúškam a respirátorom zabezpečené aj nanorúška. Cieľom ich poskytnutia bolo uľahčiť spolupracovníkom ich fyzicky náročnú prácu, ktorú musia zvládať aj pri najprísnejších opatreniach, a to celodennom nosení respirátorov. Rovnako boli v najviac navštevovaných filiálkach a v administratívnych priestoroch zabezpečené UV-C Upper Air žiariče, ktoré pomáhajú udržiavať priestory čistejšie a bezpečnejšie tak pre spolupracovníkov, ako aj pre zákazníkov či obchodných partnerov.
V čase druhej vlny pandémie bolo pre spolupracovníkov dm zavedené aj ich pravidelné testovanie mobilnou jednotkou priamo na pracovisku v centrálnom sklade a v centrále. Zjednodušil sa tak prístup k povinným testom a zároveň bola zabezpečená ochrana zamestnancov a pracovísk v čase najväčšieho ohrozenia. V rámci preventívnych opatrení dm zabezpečila pre svojich spolupracovníkov aj antigénové samotesty, ktoré majú byť nápomocné v prípade, ak má niekto pochybnosti o svojom zdravotnom stave. Tieto testy je možné použiť kedykoľvek, podľa vlastnej potreby.
Investície 2020/21
V uplynulom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške približne 11,9 milióna eur, z čoho najväčšia časť – 10,3 milióna eur – bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 884-tisíc eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 293-tisíc eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 436-tisíc eur.
Rozvoj pobočkovej siete
Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2020/21 k 30. septembru 2021 zvýšil na 160. Do konca tohto kalendárneho roka plánuje dm na Slovensku otvoriť jednu novú filiálku a do konca nového obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2022) by malo byť na Slovensku celkovo 165 filiálok dm.
K 30. septembru 2021 mal koncern dm v 13 krajinách spolu 3 862 filiálok. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 2 069 filiálok, a v Rakúsku, ktoré ich má 386. Nasleduje Maďarsko s 259 filiálkami, Česko ich má 246, Chorvátsko 164, Slovensko aktuálne 160, Rumunsko 117 a Srbsko 113. Zvyšné krajiny majú menej ako sto filiálok.
Nárast počtu zamestnancov
Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu spolupracovníkov dm. K 30. septembru 2021 mala dm drogerie markt na Slovensku 1844 aktívnych spolupracovníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 11,89 percenta. Celkovo dm zamestnáva 66076 ľudí v 13 krajinách.
Zákaznícke nákupy
V porovnaní s predchádzajúcim obdobím sa v obchodnom roku 2020/21 znížilo množstvo zákazníckych nákupov vo filiálkach a, naopak, počet zákazníckych nákupov v e-shope narástol. Celkový počet nákupov tak dosiahol výšku 20,3 milióna, čo prestavuje nárast o 0,18 percenta. Pokles zákazníckych nákupov vo filiálkach a ich nárast v e-shope odráža zmenu nákupného správania zákazníkov v dôsledku pandémie a opatrení s ňou súvisiacich.
Oproti predošlému obchodnému roku eviduje dm nárast výšky priemerného nákupu zákazníkov vo filiálkach a aj v e-shope. Zákazníci realizovali vo filiálkach nákupy v menšej frekvencii, avšak pri vyšších hodnotách nákupov. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov vo filiálkach bol 54 996 a priemerný mesačný počet nákupov predstavoval viac ako 1,672 milióna.
Technické novinky dm 2020/21
S cieľom zvýšenia efektivity interných procesov zaviedla dm nový inventarizačný softvér od firmy Barco – EassyAsset, ktorý umožňuje spolupracovníkom robiť inventúru majetku jednoducho prostredníctvom smartfónov. Zákazníkom vo filiálkach sa zavedením nových moderných platobných terminálov zvýšil komfort pri realizácii platieb prostredníctvom platobnej karty, pričom úspešnou realizáciou auditu PCI DSS potvrdila dm aj skutočnosť, že spĺňa najvyššie štandardy v oblasti bezpečnosti. Oba projekty napĺňajú aj víziu dm v ekologickej oblasti, pretože redukujú množstvo použitého papiera.
Centrálny sklad a logistika 2020/21
V uplynulom obchodnom roku dm naďalej pokračovala v zlepšovaní ergonómie pracovného miesta pre zamestnancov tak centrálneho skladu, ako aj zamestnancov filiálok. Medzi najväčšie zmeny patrí zavedenie kolieskových polpaliet, na ktoré sa vyskladňuje tovar v centrálnom sklade. Následne je výrazne zjednodušená manipulácia vykladania tovaru z objednávky vo filiálkach. Centrálny sklad v uplynulom obchodnom roku intenzívne pracoval aj na zavedení možnosti vychystávania objednávok e-shopu priamo z centrálneho skladu v Senci, čo bude mať pozitívny vplyv nielen na lepší servis pre zákazníka, ale aj na životné prostredie. Vzhľadom na nárast potreby skladovania bola dočasne zväčšená skladovacia plocha o 2 800 m tak, aby bolo možné pokryť potreby očakávaného vianočneho nárastu.
e-shop dm
V uplynulom obchodnom roku priniesla dm svojim zákazníkom nový zážitok z nakupovania a aj množstvo inšpirácií a zdravých receptov z produktov, ktoré majú možnosť zakúpiť si jedným klikom ako shop the recipes, respektíve shop the look, a v neposlednom rade aj individuálnu, personalizovanú ponuku vytvorenú na základe nákupného správania.
Do e-shopu pribudla funkcia „obľúbené“, kde majú zákazníci možnosť vidieť a zároveň si opätovne objednať naposledy kúpené výrobky. Zákazníci si môžu vybrať z odporúčaných personalizovaných noviniek, exkluzívnych či podobných výrobkov alebo prezrieť trendy produkty. Takisto sa podarilo rozšíriť pre zákazníkov možnosti platby o ApplePay a GooglePay.
Dôležitou novinkou je aj prepojenie konta active beauty s e-shopovým kontom dm, vďaka čomu môžu zákazníci aktivovaním kupónov z kupónového centra zbierať v e-shope aj extra body. Zároveň sú zákazníci odmeňovaní 200 bodmi pri registrácii v e-shopovom konte dm a rovnako 200 bodmi za prepojenie týchto dvoch kont.
V septembri tohto roka spustila dm pre zákazníkov možnosť expresného vyzdvihnutia objednávky v ľubovoľnej predajni dm na Slovensku, a to už o tri hodiny od jej online zaplatenia, pričom objednávať môže všetky produkty s výnimkou výrobkov označených „iba online“.

VERNOSTNÝ PROGRAM
active beauty
Z dôvodu ešte lepšieho poznania potrieb zákazníkov dm, ale aj s cieľom zlepšovať kvalitu prozákazníckeho smerovania spoločnosti realizuje dm štatistické segmentácie zákazníkov. Identifikované segmenty zákazníkov pomáhajú nielen optimalizovať individualizované marketingové a reklamné kampane, respektíve samotný dialóg so zákazníkmi formou adresných zásielok alebo elektronických newsletterov, ale uľahčujú aj prácu so sortimentom.
Začiatkom uplynulého obchodného roka (1. októbra 2020) bola spustená v ostrej prevádzke, vo verziách pre operačné systémy Android a iOS, nová verzia mobilnej aplikácie active beauty. Aplikácia sa teší veľkej obľube zákazníkov, čo dokazuje nielen počet jej užívateľov, ale aj aktivita jej využívania. Za jej stiahnutie poskytuje dm bonus 200 bodov. Aplikácia ponúka prehľad aktuálne prebiehajúcich aktivít, jednoduchý a rýchly prístup k bodovému kontu, možnosť vyhľadania predajne či možnosť vytvoriť si nákupný zoznam. Samozrejmosťou je veľmi jednoduchý prístup do kupónového centra, kde si zákazník môže aktivovať svoje kupóny pokojne aj počas nakupovania v predajni.
September 2021 bol prelomový vzhľadom na prepojenie sveta active beauty a e-shopu dm mojadm.sk, pretože od tohto obdobia je možné po predchádzajúcom prepojení si dm e-shopového konta s kontom active beauty využívať kupóny na násobné body z kupónového centra active beauty aj pri online nákupoch. Od konca septembra si dokonca možno kupóny z kupónového centra active beauty nielen uplatniť, ale aj priamo aktivovať v e-shopovom konte dm.
Novinkou na nadchádzajúci obchodný rok 2021/22 je úprava konceptu rozposielania adresných zásielok zákazníckeho programu, pretože vzhľadom na zohľadňovanie aspektov ochrany životného prostredia pristúpila dm k rozhodnutiu rozposielať časť adresných zásielok elektronicky.
OCENENIA
Najzamestnávateľ 2020
V deviatom ročníku ankety Najzamestnávateľ sa dm umiestnila v prvej desiatke spomedzi nominovaných spoločností v kategórii Obchod a služby. Medzi hlavné dôvody, pre ktoré chcú hlasujúci v spoločnosti pracovať, patria dobré meno spoločnosti, kvalitné služby či produkty a kolektív a ľudia. V tomto ročníku mali hlasujúci možnosť zahlasovať aj za alternatívnu spoločnosť, kde sa dm zaradila medzi TOP 3 alternatívne firmy.
MasterCard Obchodník roka s drogériou 2020
dm sa v súťaži Mastercard Obchodník roka 2020 už po ôsmy raz stala víťazom v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou, a ako minulý, tak aj tento kalendárny rok sa z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov umiestnila na druhom mieste. V špeciálnej kategórii Absolútny víťaz, ktorá určuje celkové poradie zo všetkých spoločností zapojených do prieskumu, sa dm umiestnila tentoraz na treťom a vo verejnom hlasovaní Cena verejnosti na siedmom mieste
Slovak Superbrands Award 2021
dm sa v kategórii drogérie stala už po ôsmykrát nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council.
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021
Výrobky značiek dm dmBio, Denkmit a Balea – zázvorovo-kurkumový 7-dňový shot, vonné perličky Golden Feeling a Sensual Fresh a pleťové sérum Vitamín C – boli ocenené v 10. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov ako najlepšie novinky roku 2021 vo svojich kategóriách.
Najdôveryhodnejšie značky 2020
Už po piatykrát si spoločnosť dm drogerie markt zvolili spotrebitelia v ankete Dôveryhodné značky roku 2020 za najdôveryhodnejšiu značku v kategórii drogérie a zároveň sa umiestnila na druhom mieste v rámci celkového hodnotenia prieskumu. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov aj tento rok hodnotila viac ako 600 značiek v 71 kategóriách, ktoré boli zaradené do prieskumu najmä na základe výsledkov predaja.
KPMG – Nová éra
Spoločnosť KPMG realizovala na Slovensku v tomto roku v poradí už štrvtýkrát prieskum zákazníckej skúsenosti, ktorého výsledky sumarizuje štúdia s názvom Nová éra zákazníckej skúsenosti, zameraná na zmeny spôsobené pandémiou. Spoločnosť dm drogerie markt sa so skóre 8,08 umiestnila v celkovom hodnotení na piatom mieste.
ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE
Iniciatíva za podporu dobrovoľníctva – dm spoločne
Podpore dobrovoľníckych aktivít na Slovensku sa dm začala venovať kampaňou Viac pre život už v roku 2013 a od roku 2016 rozširuje myšlienky dobrovoľníckej činnosti prostredníctvom iniciatívy dm {spoločne} do všetkých regiónov Slovenska. V roku 2021 spustila svoj prvý zamestnanecký grant. Prihlásilo sa doň 15 projektov zameraných na ekológiu a životné prostredie, z ktorých odborná porota vybrala desať. Jedným z cieľov projektu bolo podporiť vedomosti a zručnosti svojich zamestnancov a prispieť na realizáciu ich vlastných projektov. Na prvý zamestnanecký grant prispela dm asignáciou dane, ale i zamestnanci svojimi dvoma alebo troma percentami, spoločne sumou 37 194 eur. Prostredníctvom neho mohlo byť zrealizovaných 10 vlastných projektov a aktivít zamestnancov dm v rámci celého Slovenska. Ukončenie všetkých aktivít je naplánované na koniec jesene.
Životné prostredie
V mesiacoch január a február zrealizovala dm kampaň „Dôverujem sile prírody“. Jej hlavným zámerom bolo prostredníctvom 28 bylín odkomunikovať výrobky s ich obsahom, ktorých silu si môžu zákazníci naplno vychutnať aj v produktoch z dm. Hlavným cieľom tejto kampane bolo poukázať na rôznorodosť sortimentu dm, ako aj na fakt, že mnohé výrobky predávané v dm obsahujú práve výťažky z bylín. dm totiž už dlhé roky ponúka svojim zákazníkom okrem klasickej kozmetiky aj výrobky ohľaduplné k životnému prostrediu a z roka na rok viac a viac spolupracuje s lokálnymi výrobcami kozmetiky. Táto kampaň bola realizovaná nielen externe, ale aj interne, smerom k spolupracovníkom dm.
Zelená elektrina
Zásobovanie filiálok zelenou energiou pokračovalo aj v obchodnom roku 2020/21. Zámerom dm je využívať zelenú energiu, aby redukovala CO a konala udržateľne. Svoje filiálky zásobuje elektrickou energiou z obnoviteľných zdrojov, keď využíva služby poskytovateľa elektrickej energie VSE, ktorý zelenú energiu garantuje. dm odberom zelenej elektriny každý rok spotrebúva elektrinu, ktorá vyprodukuje o 356,4 tony CO menej emisií. Tam, kde je to možné, zásobuje dm svoje filiálky zelenou energiou, čo je aktuálne 96 filiálok, ako aj centrálny sklad.
Bioodpad a koncept kancelárií bez odpadu
Bioodpad, ktorý vytvorí dm v centrále, raz za týždeň zbiera a odtransportuje externá spoločnosť. Spolupracovníci majú možnosť priniesť aj použitý kuchynský olej, pričom za liter použitého kuchynského oleja zaplatí externá spoločnosť 0,20 eura, ktoré putujú do Nadačného fondu dm. Ďalej sa z kuchynského oleja produkuje biopalivo.
Keďže sa dm snaží čo najviac podporiť separovanie odpadu a zníženie množstva komunálneho odpadu, boli v kanceláriách odstránené odpadkové koše. Aktuálne sa využívajú koše na triedený zber v kuchynkách a nevyužité smetné koše boli darované základným školám. V rámci konceptu „kancelárie bez odpadu“ používa dm v centrálnom sklade a v centrále ekologické čistiace prostriedky.
Fotovoltika
V obchodnom roku 2020/21 načrtla dm s prenajímateľmi svojich obchodných priestorov komunikáciu týkajúcu sa solárnych panelov (fotovoltiky). Objekty, ktoré sa nachádzajú v obchodných centrách, používajú fotovoltiku vo veľkej miere.
Nabíjacie stanice pre elektromobily
V uplynulom obchodnom roku začala dm komunikovať s prenajímateľmi aj o zriadení nabíjacích staníc pre zákazníkov. Elektromobilita sa síce pomalšie ako v iných krajinách, ale isto rozbieha aj na Slovensku a očakáva sa prudký nárast zákazníkov dm s elektromobilom. Momentálne je dm v štádiu preverovania možností „rýchlonabíjačiek“ pri vybraných filiálkach.
Firemná filantropia
Pomôžme deťom
dm pomáha rodinám v núdzi už desať rokov. Za desať rokov darovala 44 000 poukazov na plienky v hodnote takmer 440 000 eur pre 1400 rodín. Projekt Pomôžme deťom organizuje dm v spolupráci s rôznymi charitatívnymi organizáciami. Aktuálny desiaty ročník organizuje opäť v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou. Podporuje v ňom 156 rodín, z ktorých 55 nominovali spolupracovníci dm a zvyšné boli doplnené Slovenskou katolíckou charitou. Každá z nich získava ročnú zásobu plienok v podobe 32 ks poukazov na odber plienok značky babylove. Jeden poukaz pritom prináleží jednému ľubovoľnému baleniu plienok podľa voľby rodiny.
Pomoc perinatologickým centrám
V mesiacoch september a október dm v spolupráci so spoločnosťou Procter and Gamble a s občianskym združením Malíček pokračujú v druhom ročníku projektu, ktorého cieľom je darovať všetkým perinatologickým centrám na Slovensku ročnú zásobu špeciálne vyvinutých plienok pre nedonosené bábätká. Touto formou bude darovaných vyše 100 000 kusov plienok.
Zbierka šatstva
V rámci dňa darovania #Giving Tuesday sa dm zapojila do jesennej zbierky šatstva na prelome mesiacov november a december 2020. Do zberu sa zapojili zamestnanci centrály a centrálneho skladu. Vyzbierali sa dve vrecia bytového textilu, vrece hračiek, tri vrecia drogistického tovaru, krabica kníh a pätnásť vriec oblečenia. Zbierka bola organizovaná pre Bratislavskú arcidiecéznu charitu. V rámci zbierky sa darovalo aj šesť tlačiarní pre šesť neziskových organizácií.
Na prelome mesiacov apríl a máj 2021 sa v dm uskutočnila aj jarná zbierka šatstva pre organizáciu Domov pre každého, v rámci ktorej sa podarilo vyzbierať dvadsať vriec oblečenia, štyri boxy drogistického tovaru, štyri boxy hračiek a päť vriec s potrebami pre domácnosť.
Nefinančné dary
Celková hodnota poskytnutej pomoci vo forme nefinančných darov za uplynulý obchodný rok predstavovala 320 693 eur. Produkty v hodnote 36 569 eur boli odovzdané v rámci sponzorských aktivít individuálnym žiadateľom alebo organizáciám. V obchodnom roku 2020/21 darovala dm potravinovej banke Slovenska produkty v hodnote 124 963 eur a ako mimoriadnu pomoc produkty v hodnote takmer 79 000 eur. Obdobným spôsobom pomohla aj organizácii Únia žien produktmi v hodnote 13 715 eur a produkty v hodnote 1 800 eur boli poskytnuté niekoľkým útulkom v rámci celého Slovenska. Celková hodnota produktovej pomoci v rámci projektu Pomôžme deťom bola v tomto obchodnom roku 64 646 eur.
Finančné dary
Nadačný fond dm drogerie markt v Nadácii Pontis
V roku 2013 spoločnosť dm drogerie markt založila vlastný nadačný fond, vedený v Nadácii Pontis. Z fondu sa v uplynulom obchodnom roku podporil grantový program Chceme si pomáhať. Cieľom podpory programu je zlepšenie aktuálneho zdravotného stavu, sociálnej situácie alebo kvality života spolupracovníkov, prípadne ľudí z ich blízkeho okolia. Ľudí do programu odporúčajú spolupracovníci dm. V tomto obchodnom roku tak bolo podporených 12 žiadateľov celkovou sumou 12 041 eur. Taktiež boli podporené 2 individuálne žiadosti pre OZ Autis a Divé maky v celkovej hodnote 3 000 eur a jedna individuálna žiadosť pre rodinu v sociálnej núdzi v hodnote 1000 eur. Z nadačného fondu boli opäť vyčlenené prostriedky v hodnote 5 000 eur aj na podporu Fondu pre transparentné Slovensko v Nadácii Pontis a 37 194 eur na realizáciu projektov zamestnaneckého grantového programu Iniciatíva dm {spoločne}.
Giving friday v dm
Na prelome mesiacov november a december 2020 prebiehali v 39 zariadeniach po celom Slovensku slávnostné večere pre ľudí, ktorí sa ocitili v nepriaznivej životnej situácii. Tie boli financované zo sumy 45 105 eur, ktorá zodpovedala piatim percentám z celého denného obratu vo filiálkach dm a aj v e-shope mojadm.sk počas iniciatívy dm Giving Friday. Tento projekt pripravila dm v spolupráci so svojím partnerom – Slovenskou katolíckou charitou. Celkovo – vo všetkých 11 zúčastnených krajinách – sa podarilo vyzbierať sumu 426 120 eur.
Otvorenie predajní spojené s podporou klimatického projektu
V mesiacoch september a október 2021 otvorila dm svoje pobočky v obchodnom centre Mlyny v Nitre a v bratislavských Nivách. Otvorenie oboch predajní bolo spojené s podporou realizácie vybraného klimatického projektu v danom meste. Projekty boli podporené finančným príspevkom, ktorý tvoril dvojnásobok obratu z vybranej hodiny v prvý deň otvorenia novej predajne. Víťazným projektom v Nitre sa stal GREENHOUSE – verejný skleník, ktorému poputovala suma 5 705 eur. V Bratislave zvíťazil projekt Obnova a starostlivosť o vzácne lesostepné lúky Devínskej Kobyly a bol podporený sumou 3 196 eur.
Zber vrchnákov
dm aj naďalej pokračuje vo verejnej zbierke plastových vrchnákov. Je určená pre deti vo veku do 18 rokov, ktoré bojujú s nepriaznivou zdravotnou situáciou a potrebujú pomoc s cieľom zlepšiť svoj zdravotný stav. Podpora je systematická a dlhodobá. V minulom obchodnom roku sa vyzbieralo 15 ton plastových vrchnákov v hodnote 3600 eur. Za vyzbierané prostriedky budú uhradené rehabilitačné pobyty a terapie na zlepšenie zdravotného stavu Alex. S týmto projektom začala dm už v roku 2015 a do dnešného dňa sa podarilo vyzbierať približne 52 ton vrchnákov v celkovej hodnote
17 407 eur.
dm AKO ATRAKTÍVNY ZAMESTNÁVATEĽ
Marketing pracovných miest
Cieľom dm nie je len podporovať marketing pracovných miest, ale nechať nahliadnuť verejnosť do zákulisia pracovného života. Na sociálnej sieti LinkedIn je spoločnosť aktívna vyše roka. Prináša informácie nielen o projektoch, ktoré podporuje, a aktivitách, do ktorých sa zapája, ale aj príbehy ľudí, ktorí v dm pracujú. Otvára dvere k spoznaniu hodnôt a princípov, ktorými žije nielen spoločnosť, ale aj jej spolupracovníci.
V rámci zapojených krajín koncernu dm sa zjednotil nielen vizuál pracovných pozícií, ale aj komunikácia témy zamestnávateľa. Všetky informácie súvisiace s pracovným životom nájdu záujemcovia na kariérnej stránke www.dm-jobs.sk.
V uplynulom roku sa dm zapojila do študentskej konferencie Skills of the future, ktorá sa konala v jesennom a následne jarnom termíne a pripravila workshop pre účastníkov konferencie AIESEC. Podujatia boli zamerané na priblíženie možnosti stáže v dm. Na viaceré rezorty prijala do tímov stážistov, ktorí sú zapájaní do dennodenného fungovania spoločnosti. Stážisti, ktorí v tomto roku ukončili štúdium, dostali od dm pracovnú ponuku a stali sa tak jej pevnou súčasťou.
Vzdelávanie spolupracovníkov dm
dm ponúka rôzne interné a externé formy vzdelávania, a to buď prezenčnou, alebo online formou. Prezenčná forma ponúka rôzne workshopy, dlhodobé vzdelávacie programy a školenia, online forma zas samoštúdium alebo účasť na webinároch.
Spolupracovníci si mohli v obchodnom roku 2020/21 vybrať z dvadsiatich vzdelávacích aktivít, z ktorých 12 bolo realizovaných formou webinárov a osem prebehlo prezenčnou formou. Vzdelávacích aktivít sa zúčastnilo celkovo 2 976 účastníkov, pričom niektorí spolupracovníci absolvovali viaceré vzdelávacie aktivity. Na samoštúdium mali spolupracovníci k dispozícii 16 digitálnych kurzov. Spolupracovníci mali možnosť prihlásiť sa na tri dlhodobé vzdelávacie programy.
Na samoštúdium majú spolupracovníci pripravené kurzy vo vzdelávacej celokoncernovej platforme dm Lernwelt. Vzdelávacie aktivity sú rozdelené na dva smery, a to Vzdelávacie aktivity ako základ pre výkon funkcie, ktoré sú úzko späté s náplňou práce spolupracovníka a sú súčasťou zapracovávania sa každého nového človeka na pozíciu, na ktorú do dm nastupuje, a Vzdelávacie aktivity ako podpora v kariérnych dráhach.
Benefity spolupracovníkom
Medzi benefity spolupracovníkom, ktoré prispievajú k pohode a zdravej mysli, patria v dm organizovanie Dní zdravia v podobe prednášok, cvičení či diagnostík týkajúcich sa zdravia, aktivita Záchranná sieť, ktorá podáva pomocnú ruku pri riešení väčších i menších problémov, ako aj stránka Moja pohoda, Moja sila.
Kreditové čerpanie benefitov, kde má spolupracovník možnosť vyberať si podľa svojich preferencií je podporené kreditom navyše. Možnosť čerpať vybrané benefity za rovnakých podmienok ako pri trvalom pracovnom pomere poskytuje dm aj žiakom odborného výcviku a stážistom.
Medzi najobľúbenejšie benefity dlhodobo patrí 13. a 14. plat, ktoré sú vyplácané spoločne s mesačnou mzdou vo výplatných termínoch za máj a november. dm naďalej ponúka možnosť využitia rekreačných poukazov v plnej výške, nad rámec zákona, bez ohľadu na výšku úväzku, pre všetkých spolupracovníkov, ktorí pracujú v spoločnosti dlhšie ako 24 mesiacov. Intenzívnejšia spolupráca s obchodnými partnermi poskytuje výhody pre spolupracovníkov, pri ktorých je možnosť využiť produkty a služby za zvýhodnené ceny.
Stratégia zdravia a zdravia v práci
Prebiehajúca koronakríza prináša so sebou každodennú výzvu, ako si udržať balans medzi prácou a súkromím. Na túto situáciu reaguje dm aj bezplatnou podpornou aktivitou Záchranná sieť, v rámci ktorej je už tretí rok spolupracovníkom dm 7 dní v týždni, 15 hodín denne k dispozícii psychológ, a to prostredníctvom anonymného telefonického rozhovoru alebo chatu. V období pandémie sa dm zamerala na posilnenie osobného kontaktu svojich spolupracovníkov s odborníkmi pôsobiacimi na linke. To sa deje prostredníctvom ich návštev v jednotlivých filiálkach, pokiaľ o tieto stretnutia prejavia záujem, prípadne ich účasťou na interných poradách na prevádzke. Okrem osobného kontaktu bol posilnený aj online kontakt so spolupracovníkmi, a to prostredníctvom možnosti prihlásenia sa na formát Business brunch a aj vďaka pravidelnému vysielaniu živých prenosov na témy celostného zdravia. Povedomie o ponuke Záchrannej siete je podporené aj tlačenými materiálmi – brožúrami a článkami vo firemnom časopise – a virtuálnymi materiálmi, teda videami a článkami na webe a internej sociálnej sieti Yammer. Možnosť obrátiť sa na Záchrannú sieť bola rozšírená pre zdravotnícky personál Infektologickej ambulancie pre dospelých z Univerzitnej nemocnice Bratislava. Pomoc bude zdravotníckemu personálu zabezpečená aj prostredníctvom poskytnutia supervízií pod vedením garanta projektu PhDr. Františka Hroníka.
Ako reakcia na komplikované obdobie vznikla počas koronakrízy v júni 2021 intranetová stránka Moja pohoda, moja sila s cieľom sprevádzať spolupracovníkov dm počas náročných situácií. Pri jej kreovaní boli reflektované ich potreby a bol vytvorený priestor, kam je možné kedykoľvek prísť, keď potrebujú nájsť vnútorný pokoj a silu alebo načerpať inšpiráciu. Na stránke nájdu rôzne webináre, videá, články, tipy od odborníkov, cvičenia či zdravé recepty.
Komplexný prístup k zdraviu spolupracovníkov podporujú aj dlhodobé rozvojové programy. Tretie kolo ročného programu Zdravá firma sa nieslo v znamení prevencie posttraumatickej stresovej poruchy s cieľom posilniť nezdolnosť a vnútornú stabilitu účastníkov. Ukončné bolo v septembri 2021 a od októbra plynulo pokračuje program Zdravá firma už štvrtýkrát. Unikátna kombinácia prístupov ako prezenčné workshopy, virtuálne kurzy, krátke videá, tlačené materiály spájajúce teóriu i praktické cvičenia, individuálne konzultácie a teambuilding pomáhajú účastníkom pri podpore ich zdravého životného štýlu.
Od apríla 2021 pokračuje program Univerzita osobného rozvoja v poradí druhým kolom. Účastníci na spoločných stretnutiach, stránkach pracovných listov, vo vzájomných rozhovoroch a aktivitách spoločne hľadajú v priebehu roka a pol odpovede na otázku: Ako žiť svoj život tak, aby bol zdravší a šťastnejší? Štúdium prebieha zážitkovou formou a smeruje k sebapoznaniu. Osobné zistenia si zapisujú do pracovných listov, a tak môžu aj spätne sledovať svoj progres. Na podporenie procesu rozvoja slúžia študijné materiály a domáce zadania.
Duálne vzdelávanie – vzdelávanie pre prácu v dm
V školskom roku 2021/22 študuje v duálnom vzdelávaní v dm 114 žiakov, čo je o 18 % viac ako v minulom školskom roku, pričom 38 z nich nastúpilo do prvého ročníka. Žiaci študujú v troch odboroch, a to v študijnom odbore obchodný pracovník a učebnom odbore predavač, ktoré pripravujú absolventov pre prevádzku, a študijnom odbore obchodná akadémia so zameraním na centrálne rezorty. dm spolupracuje so 14 strednými odbornými školami v rámci celého Slovenska a s Obchodnou akadémiou na Račianskej ulici v Bratislave. K 1. septembru 2021 duálnym vzdelávaním sprevádza žiakov 176 spolupracovníkov dm, ktorí získali certifikát inštruktora. Osvedčením o spôsobilosti zamestnávateľa poskytovať praktické vyučovanie v systéme duálneho vzdelávania disponuje 122 filiálok, centrála spoločnosti a logistické centrum v Senci.
Náborová kampaň na duálne vzdelávanie s dm
Aj v obchodnom roku 2020/21 pokračovala dm v náborovej kampani na duálne vzdelávanie, ktorej cieľom bolo nadchnúť mladých ľudí a motivovať ich na duálne štúdium s dm v školskom roku 2021/22 v odboroch Obchodný pracovník, Obchodná akadémia a Predavač.
Komunikácia sa zameriavala na dva smery, na rodičov a samotných žiakov deviatych ročníkov. Práve na komunikáciu s nimi a odkomunikovanie výhod duálu v jazyku mladých ľudí dm oslovila influencerov a využívala aj instagramový kanál dm_dual. Je to ďalší kanál, cez ktorý prebieha komunikácia s uchádzačmi, ktorí prejavia záujem o štúdium v dm. Na správe žiackeho instagramu sa podieľajú aj samotní žiaci duálneho vzdelávania dm, ktorí prinášajú informácie zo „svojho sveta“. Veľkej obľube v kruhu žiakov študujúcich duálne s dm sa teší aj interný žiacky časopis dmDUÁL, ktorý vychádza dvakrát do roka. Vďaka týmto aktivitám majú žiaci jednečnú príležitosť vyskúšať si popri škole aj rôzne formy komunikácie v praxi a rozšíriť tak svoje zručnosti.
Marginalizované skupiny v systéme duálneho vzdelávania
Aj v školskom roku 2020/21 pokračovala dm v spolupráci s neziskovou organizáciou Človek v ohrození v projekte, ktorého cieľom je zapojenie mladých ľudí z marginalizovaných skupín do duálneho vzdelávania v odbore Predavač. Prostredníctvom neho pomáha žiakom vyrovnávať sociálne rozdiely a tak vytvárať predpoklady na úspešné zvládnutie štúdia na strednej škole a následnej integrácie do bežného života.
Vysokoškolské vzdelávanie
V akademickom roku 2020/21 úspešne ukončilo štrnásť spolupracovníkov dm z centrálneho skladu, prevádzky a centrálnych rezortov vysokoškolské vzdelávanie a získalo certifikát v študijnom programe Ekonómia a manažment v obchode, ktorý bol v spolupráci s Masarykovou univerzitou pripravený a spustený pred dvoma rokmi. Tento program je zameraný na zvýšenie kvalifikácie v oblasti podnikovej ekonómie a manažmentu v retaili. Ďalších dvanásť spolupracovníkov dm ďalej pokračuje v treťom ročníku bakalárskeho štúdia na univerzite. Zároveň bol v aktuálnom akademickom roku otvorený aj ďalší cyklus programu Ekonómia a manažment v obchode, v ktorom študuje osemnásť spolupracovníkov dm.
Vzdelávanie pre prácu v dm – drogérista – poradca pre obchod, krásu, zdravie a domácnosť
V obchodnom roku 2020/21 úspešne ukončilo vzdelávanie v odbore Drogérista 13 spolupracovníkov. V obchodnom roku 2021/22 sa do interného vzdelávacieho programu Drogérista podarilo získať až 33 spolupracovníkov. Výučba prebieha prezenčnou aj online formou. Novinkou vzdelávacieho programu je navýšenie počtu vyučovacích hodín z 250 na 272 a možné striedanie prezenčných a online blokov, pretože doteraz prebiehalo vyučovanie len prezenčne.
Young Energy Europe (YEE) – vzdelávací program Energy Scouts
dm neustále vytvára priestor pre spolupracovníkov, aby mohli rozširovať svoje vedomosti v téme ekológie a udržateľnosti. V obchodnom roku 2020/21 sa tak päť spolupracovníkov zapojilo do vzdelávacieho programu YEE. Ide o vzdelávací program v oblasti ochrany životného prostredia a šetrenia nákladov, ktorý umožňuje mladým ľuďom rozšíriť si vzdelanie v oblasti ochrany klímy a životného prostredia, energetického manažmentu a efektívneho využívania zdrojov. Jeho nosnou časťou je vzdelávací program Energy Scouts, v ktorom sa účastníci učia analyzovať a odhaľovať potenciálnu úsporu energie a zdrojov vo svojich firmách. Praktická fáza vzdelávacieho programu ponúka účastníkom možnosť uplatniť získané vedomosti na monitorovanie a zníženie energetickej spotreby vlastnej spoločnosti.
Odmena spolupracovníkom pri príležitosti 25 rokov dm
Pri príležitosti svojich 25. narodenín venovala dm svojim spolupracovníkom za každý rok strávený spolu jednorazovú odmenu k platu. Za každý celý odpracovaný rok dostal spolupracovník 4 % (1/25) zo mzdy, ktorá bola priemerom jeho základnej mzdy posledného kvartálu. Odmena bola vyplatená celkovo 1 755 spolupracovníkom vrátane spolupracovníkov na materskej a rodičovskej dovolenke. Celkové náklady na odmenu vrátane odvodov sa vyšplhali do výšky 626 000 eur.
NOVINKY V OBLASTI EKOLÓGIE A UDRŽATEĽNÉHO ROZVOJA
Ekológia a udržateľnosť v sortimente značiek dm
Nosným pilierom vývoja a rozvoja sortimentu značiek dm zostávajú aj naďalej témy trvalo udržateľného rozvoja, ktoré okrem ekologického aspektu zohľadňujú aj sociálnu a kultúrnu zodpovednosť dm. Ciele v oblasti trvalo udržateľného rozvoja sú zamerané na rozširovanie podielu udržateľných výrobkov v sortimente dm, lepšieho označovania produktov v predajniach a v e-shope so zámerom podpory uvedomelej spotreby zákazníkov, vývoja a predaja produktov neutrálnych k životnému prostrediu, zabezpečenia kvality a zvýšených interných kontrolných mechanizmov, ako aj v oblasti celkovej klimatickej neutrality dm, respektíve znižovania a kompenzovania nevyhnutne vzniknutých vplyvov na životné prostredie.
V oblasti udržateľných dodávateľských reťazcov dm pracuje na tom, aby všetci výrobní partneri značiek dm podpísali kódex týkajúci sa trvalej udržateľnosti. Sortiment potravín sa bude naďalej rozširovať o produkty s certifikáciou Naturland alebo Demeter. Kľúčovú úlohu zohráva transparentnosť v dodávateľskom reťazci, ako aj lokalizácia odberu surovín a výroby materiálov do EÚ. Zmiernenie vplyvov na životné prostredie sa realizuje aj prostredníctvom tzv. upcyclingu surovín z potravinovej produkcie, konkrétne využitím surovín vzniknutých pri výrobe potravín dmBio na výrobu kozmetiky. Neopomenuteľný je aj koncept clean beauty, ktorý reprezentuje kozmetické produkty s absenciou zložiek, o ktorých sa vedú kontroverzné diskusie.
Inteligentný manažment obalových materiálov umožní naplniť stanovený cieľ, aby každý produkt disponoval čo najlepším obalom z pohľadu celkovej ekologickej bilancie. Do roku 2025 bude 90 % non food plastových obalov značiek dm pozostávať minimálne z 30 % recyklátu. Súčasne 90 % balení bude možné recyklovať a 70 % obalového materiálu značiek dm bude do roku 2025 možné spracovať na vysokokvalitný recyklovaný materiál.
Proclimate
V obchodnom roku 2020/21 uviedla dm na trh produkty vlastných značiek každodennej potreby s označením Pro Climate, ktoré sú nielen klimaticky neutrálne, ale prvýkrát neutrálne k životnému prostrediu. Vyrábajú sa totiž takým spôsobom, aby zanechávali čo najmenšiu možnú ekologickú stopu. To znamená, že vplyvy na životné prostredie sa v čo najväčšej možnej miere znižujú a zostávajúce neeliminovateľné vplyvy v piatich kategóriách – kompenzácia emisií CO, eutrofizácia, acidifikácia, oxidačný smog a narúšanie ozónovej vrstvy, ktorým sa nedá zabrániť, sa vyrovnávajú renaturačnými projektmi v Nemecku. V prvej fáze na slovenský trh postupne uviedla štrnásť produktov Pro Climate z radov značiek dm alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE či Sanft&Sicher.
Takisto bola nadviazaná spolupráca so spoločnosťou denkstatt, ktorá sa venuje konzultáciám v oblasti životného prostredia a trvalej udržateľnosti. Bolo s ňou pripravené vzdelávanie pre spolupracovníkov dm z centrály, zamerané na nový produktový rad Pro Climate. Pre spolupracovníkov dm z prevádzky bol tento typ vzdelávania pripravený v spolupráci s dlhoročným partnerom CEEV Živica.
Ivorell
Novou sortimentnou značkou Ivorell dm reaguje na priania zákazníkov a vstupuje do segmentu nápojov. V ponuke sú už teraz čisté minerálne vody vo verziach neperlivá, jemne perlivá a perlivá (0,5 litra a 1 liter), ako aj pollitrové jemne perlivé minerálky ochutené bio extraktom, bez cukru. Všetky ich fľaše, s výnimkou etikety a uzáveru, sú vyrobené zo stopercentne recyklovaného materiálu. V e-shope dm je sortiment značky Ivorell ešte bohatší, pretože je doplnený aj o sirupy v skle, vyrobené z bio surovín z ekologického poľnohospodárstva.
V rámci online sortimentu Ivorell bude začiatkom roka 2022 k dispozícii aj výrobník sódy – prístroj na výrobu vlastnej perlivej vody v pohodlí domova, ktorého balenie obsahuje prístroj, jednu bombičku plnenú CO na 60 litrov sódy a fľašu. Sortimentnú online ponuku tejto novej značky dm uzavrú začiatkom roka aj čistiace tablety, dvojbalenie fliaš a bombičky s CO, ktoré sú univerzálne a kompatibilné aj s prístrojmi iných značiek.
Legstra
Ponožky šetrnejšie k životnému prostrediu je sortiment, ktorý zákazníci čoskoro nájdu v predajniach a e-shope dm. Produkty v jedinečných dizajnoch sú vyrábané z veľkej časti z Lyocellu, ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu.
Tablety Denkmit nature
Začiatkom januára predstavila dm nový eko koncept s udržateľnými alternatívami v rade produktov Denkmit nature. Ide o tablety určené na čistenie kúpeľní a univerzálne čistenie, pričom súčasťou tohto konceptu je aj opakovane použiteľná fľaša s rozprašovačom vyrobená zo stopercentne recyklovaného materiálu vhodného aj na ďalšiu recykláciu. Tento jedinečný tabletový eko koncept predstavuje šetrné zaobchádzanie s prírodou a jej zdrojmi, pretože pri opakovanom používaní plniacej fľaše dochádza k menšiemu odpadu z obalov, čím sa minimalizuje plastový odpad, ktorý je potrebný pri balení produktov. Zložky oboch čistiacich tabliet sú z 93 % na rastlinnej báze a viac ako 99 % ich organických zložiek je ľahko biologicky odbúrateľných (podľa normy OECD).
dmBio
V obchodnom roku 2020/21 bol ukončený kompletný relaunch značky dmBio. Nezmenili sa len obaly výrobkov, ale viacero jej výrobkov má aj nové, vylepšené receptúry a bol v nich zredukovaný obsah cukru a soli.
Nové tašky
V tomto roku bol sortiment dm obohatený aj o nové udržateľné viskózové tašky na opakované použitie LENZING™ ECOVERO™, ktoré nahradili svojich farebných bavlnených predchodcov. Drevo, ktoré používa na výrobu viskózy firma Lenzing, pochádza z udržateľne obhospodarovaných lesných ekosystémov v Európe a celý výrobný proces je takisto realizovaný výhradne v rámci strednej Európy. Navyše sa takýto šetrný prístup k životnému prostrediu zohľadňuje aj v procese dodávania suroviny, keď je na prevoz takmer 75 percent dreva do tovární využívaná železničná doprava.
Podpora lokálnej produkcie
V rámci podpory producentov lokálnej kozmetiky boli počas roka doplnené do sortimentu dm produkty značky Balnea Dudince, ktoré obsahujú termálnu vodu z týchto známych kúpeľov, ako aj novinky známej slovenskej dermatologičky pod značkou Dr. Sandra. Rozšírený a aktualizovaný bol sortiment značiek Botanica Slavica, Dulcia či balzamy na pery slovenskej značky Liqoil. V e-shope dm si zákazník nájde aj ekologický variant k bežným papierovým vreckovkám v podobe slovenských bavlnených vreckoviek Noa!.
Výrobky pre domácnosť (pracie a čistiace prostriedky)
V sortimente čistiacich prostriedkov pribudla univerzálna čistiaca pasta značky Planet Pure, ktorá je skvelým pomocníkom v domácnosti. Sortiment pracích prostriedkov doplnili výrobky značky Frosch s radom Zero%, vhodným aj pre alergikov.
Biokozmetika
Sortiment prírodnej kontrolovanej kozmetiky bol rozšírený o ponuku značky Mádara s produktovými radmi určenými na hydratáciu pokožky SOS Hydra a DEEP Moisture. V priebehu roka boli do tohto sortimentu doplnené aj produkty značiek Kueshi Naturals od španielskeho výrobcu kozmetiky Naturchem, francúzskej značky Corine de Farme, produkty s bioaktívnym CBD olejom českej značky kozmetiky Salloos a v rámci značky dm bolo dôležitým najmä nasadenie klimaticky neutrálneho radu alverde Pro Climate.
Zubná hygiena
Ponuka zubných kefiek sa rozšírila o ionizačné zubné kefky Ionickiss, ktoré čistia zuby vďaka patentovanej technológii ionizácie. Sortiment zubných pást bol doplnený aj o prírodné pasty značky Ben & Anna s certifikátom NaTrue.
Detský sortiment
Detské príkrmy boli rozšírené o viaczložkové ovocné výživy značky Bubko, ktorej produkty sú v biokvalite a sú vyrobené na Slovensku. Ponuka detského sortimentu bola obohatená aj o nové dojčenské mlieka a kozmetiku značky Babysmilk, obsahujúcu vzácnu zložku Colostrum. Pre dojčatá a malé deti trpiace alergiou na bielkovinu kravského mlieka je v ponuke ako alternatíva dojčenské kozie mlieko a kaše obsahujúce kozie mlieko českej značky Goldim. Téma lokálnej ponuky a udržateľnosti je pre dm dôležitá i v online svete. V e-shope si môžu zákazníci nakúpiť produkty od slovenského výrobcu plienok pod značkou babybaby soft alebo Cotté. Plienky babybaby soft sú vyrábané z certifikovanej buničiny PEFC, získavanej z obnoviteľných zdrojov, neobsahujú chlór, parfumy ani latex, sú hypoalergénne a vhodné aj na citlivú detskú pokožku. Cotté sú detské plienky s vnútornou povrchovou vrstvou z certifikovanej stopercentnej BIO bavlny, ktorých absorpčné jadro je zo stopercentnej prírodnej a obnoviteľnej celulózy, nebielenej chlórom a pochádzajúcej zo zodpovedne vyťažených lesov (PEFC). Balené sú bez použitia plastovej fólie, priamo do recyklovateľnej papierovej krabičky.
Výživa
Sortiment zdravej výživy je vyberaný s ohľadom na aktuálne trendy a pridanú hodnotu výrobkov v podobe vegánskych alternatív, vyššieho obsahu proteínu či nízkeho obsahu kalórií vo výrobkoch. Bol rozšírený o viacero noviniek v certifikovanej BIO kvalite, ako aj o obľúbené značky od lokálnych producentov, ktorými sú napríklad značky Lyra, Kolatch, Happylife či Pure Nuts. Počas letnej sezóny si mohli zákazníci zakúpiť vo vybraných predajniach nanuky rôznych značiek. Ponuka výživových doplnkov bola rozšírená aj o unikátne produkty lokálnych značiek Colostrino a Zeen, ktoré sú určené nielen na podporu imunity, ale aj na starostlivosť o vnútornú a vonkajšiu krásu.
NOVINKY V SORTIMENTE ZNAČIEK dm A EXKLUZÍVNYCH ZNAČIEK
Balea
Novinkou v sortimente je aj nový produktový rad Balea Natural Beauty, ktorého produkty, ako aj ich balenia sú klimaticky neutrálne. Telové mlieka obsahujú 97 % zložiek prírodného pôvodu, neobsahujú mikroplasty ani vo vode rozpustné syntetické polyméry. Tento produktový rad bude svoj sortiment postupne rozširovať aj o ďalšie produkty. Rozšírené bolo aj portfólio produktov z radu Balea MED. Tohtoročné novinky boli zalistované aj v rade tuhých produktov Balea ako ekologickejšej alternatívy, v podobe tuhého šampónu, tuhého kondicionéru, tuhého sprchovacieho mydla, tuhého mydla na tvár s konopou, ako aj tuhého telového masla.
ebelin
K doplnkom starostlivosti o pleť ebelin pribudla rastlinná odličovacia hubka pozostávajúca zo stopercentných rastlinných vlákien, ako aj udržateľné, znovu použiteľné odličovacie tampóny so sieťkou na pranie, vyrobené z bambusu a bavlny.
alverde
Po novom značka alverde pokrýva aj potreby detí, a to nielen tých najmenších v podobe batoliat. Vstúpila aj do kategórie KIDS, a to prostredníctvom peny na umývanie, a postupne budú zalistované aj tuhé telové maslo a mydlo a šampón v jednom.
Jessa
Tuhé produkty sa postupne objavujú aj v sortimente ostatných značiek. V prípade značky Jessa ide o tuhé mydlo na intímnu hygienu ako alternatíva klasických intímnych umývacích gélov. Čoskoro sa v sortimente pod touto značkou objavia aj na prateľné menšturačné nohavičky, a to hneď vo viacerých veľkostiach.
babylove
S mottom „S láskou pre Vaše dieťa“ poskytuje babylove rodičom už 25 rokov sortiment produktov, pre ktorý je príznačná kvalita, rozmanitosť, udržateľnosť a dokonalá starostlivosť. V sortimente sa aktuálne nachádza aj 14 produktov, ktoré sú klimaticky neutrálne, ako napríklad plienky či vlhčené utierky babylove nature s obsahom 99 % vody. Ponuku doplnili aj novinky v podobe tuhých produktov.
Sportness
Vegánsky spôsob stravovania sa postupne odzrkadľuje aj v sortimente zn. Sportness pre športovcov. Značka sa rozrástla o proteínový prášok, ako aj o hotový proteínový nápoj vhodný pre vegánov. V budúcom roku sa fanúšikovia zdravej výživy môžu tešiť na proteínové čipsy a proteínovú nátierku.
PLÁNOVANÉ AKTIVITY NA OBCHODNÝ ROK 2021/22
Investície 2021/22
Na Slovensku plánuje dm v obchodnom roku 2021/22 investície vo výške vyše 13 miliónov eur, z čoho najväčšia časť – skoro 11 miliónov – bude určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií je vyčlenených takmer 632-tisíc eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 150-tisíc eur a do centrálneho skladu plánuje slovenská pobočka dm drogerie markt investovať 1,9 milióna eur.
Technické novinky 2021/22
V nasledujúcom období sa aj ďalšie aktivity dm v tejto oblasti budú niesť v duchu podpory ekologických riešení. Od novembra 2021 bude v pokladniciach testovaný modrý ekologický papier na tlač pokladničných dokladov. Následne, v roku 2022, je pripravované zavedenie plne elektronických pokladničných dokladov, ktoré budú odosielané zákazníkom formou emailu. V oblasti skvalitnenia interných procesov a s cieľom podpory vzdelávania a elektronizácie bude do každej filiálky dodaný zdieľaný notebook, ktorý bude môcť využívať každý zamestnanec. Kolaborácia a mobilita zamestnancov sa plánuje posilniť rozšírením Teams-telefónie, ktorá novou technologickou platformou nahradí súčasné IP tefóny a umožní tým vyššiu flexibilitu a integráciu rôznych foriem komunikácie, ako napríklad telefonického hovoru, videokonferencie, chatu či zdieľania súborov.
Centrálny sklad a logistika 2021/22
V nadchádzajúcom obchodnom roku plánuje dm sťahovanie centrálneho skladu do väčších priestorov, kde centrálny sklad v Senci navýši svoju skladovú plochu na takmer dvojnásobok súčasnej plochy. Ďalej je plánované spustenie vychystávania objednávok z e-shopu dm v priestoroch centrálneho skladu. Spustenie tejto možnosti je plánované ešte pred Vianocami. V novom kalendárnom roku už bude vychystávanie objednávok plne v réžii spoločnosti dm, a to prostredníctvom buď centrálneho skladu, alebo filiálok. V nadchádzajúcom obchodnom roku je plánované aj dokončenie prechodu na plastové palety pri zásobovaní filiálok, a to zmenou drevených polpaliet na plastové, ktoré majú definovanú minimálne 10-ročnú životnosť.