dm už po štvrtýkrát získala ocenenie Slovak Superbrands Award
Bratislava 10. februára 2016 – Spoločnosť dm drogerie markt sa aj tento rok, už po štvrtýkrát v poradí, stala nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award 2016 v kategórii drogérie, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council.
„Opätovnému získaniu ocenenia Slovak Superbrands Award sa veľmi tešíme. Sme radi, že nám naši zákazníci, ako aj odborná porota, udelili toto významné ocenenie aj tento rok, a to už štvrtýkrát. Orientácia na zákazníka je pre nás veľmi dôležitá a získané ocenenie je pre nás malým poďakovaním za to, čo robíme, a tiež uistením, že to robíme správne. Ale zároveň aj veľkou výzvou, aby sme dôveru našich zákazníkov nesklamali a pokračovali v neustálom zlepšovaní kvality ponúkaných produktov a služieb,“ povedala Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt.
Slovak Superbrands Award
Ocenenie Slovak Superbrands Award získavajú najlepšie značky a spoločnosti na základe preferencií zákazníkov a následne hodnotenia odbornej poroty. Pečať kvality je tak pre firmu znakom pozitívnej spätnej väzby a silného povedomia o značke v očiach zákazníkov, ako aj odbornej verejnosti.
Metodika oceňovania Superbrands v Slovenskej republike
Systém hodnotenia značiek prebieha vo viacerých etapách. Najskôr je zo všetkých značiek pôsobiacich na Slovensku vyčlenených niekoľko tisíc najrešpektovanejších mien. Švédska spoločnosť Bisnode, špecializujúca sa na získavanie obchodných informácií, zúži tento počet na dvetisíc, z ktorých približne polovicu tvoria spotrebiteľské značky. Tretí krok, odzrkadľujúci názory spotrebiteľov, je zastrešený spoločnosťou GfK, ktorá v dvoch vlnách vykonáva spotrebiteľský prieskum na referenčnej vzorke obyvateľstva.
Konečné slovo pri udeľovaní pečatí Superbrands má odborná komisia Brand Council zložená z popredných odborníkov z oblasti biznisu, komunikácie, marketingu, médií a marketingového výskumu. Táto komisia hodnotí značky podľa vopred definovaných kritérií, akými sú známosť, budovanie brandu, akceptácia, inovácie a prestíž. Superbrands sú značky, čo získali v danom odvetví vynikajúcu povesť. Zákazníci s týmito značkami spájajú hodnoty, aké im dávajú emočné alebo hmatateľné výhody, ktoré očakávajú a oceňujú.
Brand Council
Odborná porota Brand Council je srdcom Superbrands Slovenská republika. Účasť jej nezávislých členov je zárukou, že po rozsiahlej evidencii a následnej selekcii budú titulom Superbrands ocenené len skutočne najsilnejšie značky v Slovenskej republike.
Medzinárodný program Superbrands
Tento program vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do stredu pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať pre účastníkov trhu, ktorí by sa radi rozvíjali a učili, značky hodné nasledovania. Odvtedy získal celosvetové uznanie a dnes je cena Superbrands Award uznávaná ako špeciálne ocenenie v 87 krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council má pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.