dm už po štvrtýkrát podporí výnimočné aktivity a projekty na Slovensku
Bratislava 11. januára 2019 – Spoločnosť dm drogerie markt pokračuje už štvrtý rok v najväčšej iniciatíve na podporu dobrovoľníctva pod názvom dm {spoločne}. Prostredníctvom nej spolupracovníci a zákazníci dm spoločne podporujú výnimočné projekty a aktivity, čím šíria myšlienky dobrovoľníctva a pomáhajú zvyšovať záujem o dobrovoľnícku prácu aj na Slovensku. Spoločnosť tak v rámci iniciatívy podporuje projekty a aktivity zo sociálnej oblasti, z oblasti zdravia, životného prostredia a ekológie, kultúry či športu v bezprostrednom okolí svojich filiálok. V predchádzajúcich troch ročníkoch (2016 – 2018) sa do iniciatívy dm {SPOLOČNE} prihlásilo celkovo 495 projektov a aktivít, z ktorých dm a odborná porota vybrali 107, lokalizovaných v okolí filiálok dm v rámci celého Slovenska. Tie sa s pomocou 762 spolupracovníkov a 917 zákazníkov dm aj zrealizovali. Spoločne bolo odpracovaných takmer 12 000 dobrovoľníckych hodín, pričom dobrovoľníci pomohli napríklad zrekonštruovať záhrady a dvory v školách, škôlkach či domoch pre seniorov, navštívili aj útulky pre túlavé psíky, zveľaďovali verejné priestranstvá, ale pomáhali aj zdravotne znevýhodneným deťom.
Na podporu štvrtého ročníka dm {spoločne} sa dm rozhodla v rámci predvianočnej nákupnej horúčky, známej ako Black Friday, zapojiť do dm výzvy Giving Friday a venovať 5 percent z celého obratu počas tohto dňa na dobročinné projekty tejto iniciatívy. K podpore formou dobrovoľníckej práce tak pribudol aj finančný príspevok 35 695 eur, ktorý bude rozdelený medzi 35 projektov vybraných spolupracovníkmi a odbornou porotou.
„Už štvrtý rok spolu so svojimi zákazníkmi podporujeme vybrané projekty, ktoré zlepšujú podmienky na život v našej spoločnosti. Som rád, že sa do tejto iniciatívy zapája čím ďalej, tým viac dobrovoľníkov aj z radov našich zákazníkov, ktorí podporujú zmysluplné projekty vo svojich mestách, a že tento rok môžeme po prvýkrát podporiť vďaka výzve Giving Friday, do ktorej sme sa zapojili, každý projekt aj finančne,“ povedal Martin Podhradský, konateľ spoločnosti dm drogerie markt.
Podmienky prihlásenia
Do iniciatívy dm {SPOLOČNE} sa môžu prihlásiť projekty zo sociálnej oblasti, z oblasti zdravia, životného prostredia a ekológie, kultúry či športu, ktorých víziou je zlepšovanie podmienok na život. Prihlasovanie na rok 2019 prebieha už od 2. januára, pričom projekty či aktivity môžu byť do iniciatívy prihlásené najneskôr do 17. februára 2019, a to prostredníctvom webovej stránky www.dm-spolocne.sk. Prihlásiť sa môže organizácia, nadácia či občianske združenie, alebo orgány samosprávy a verejnej správy – obce, VÚC či nimi zriadené organizácie. Inštitúcie tak musia urobiť samy, ale môžu byť aj odporučené. V prípade, že niekto organizáciu či projekt do iniciatívy odporučí, príde im na uvedený kontaktný mail informácia o odporúčaní s možnosťou zaregistrovania sa. Prihlásenie viacerých projektov či aktivít jednej organizácie je možné, projekty a aktivity však musia byť odlišné. Na každý projekt či aktivitu je potrebné podať samostatnú žiadosť. Podmienkou na zapojenie projektu/aktivity do iniciatívy dm {spoločne} je aj možnosť účasti dobrovoľníkov na projekte.
Výber projektov
Do polovice apríla 2019 vyberie odborná porota, zložená zo zástupcov dm a z odborníkov zo sociálnej oblasti, z oblasti zdravia, ekológie, kultúry a športu, 35 regionálnych alebo lokálnych projektov a aktivít, ktoré získajú finančný príspevok 1000 eur a ktoré dm so svojimi spolupracovníkmi a zákazníkmi spoločne podporí aj dobrovoľníckou prácou. Podmienky ich prihlásenia sú uvedené na webovej stránke www.dm-spolocne.sk. Jednou z nich je aj termín realizácie – projekt či aktivita musia byť realizované v máji až decembri 2019. V tomto istom období bude prebiehať aj kampaň s cieľom zaangažovania zákazníkov do vybraných dobrovoľníckych aktivít.
Patronát nad iniciatívou opäť preberajú jednotlivé filiálky, čím sa na lokálnej úrovni vytvára a prehlbuje susedský vzťah medzi spolupracovníkmi a zákazníkmi dm, ale aj zástupcami rôznych lokálnych organizácií. Tak sa dm, zosobnená vo svojich spolupracovníkoch, stáva dobrým susedom svojich zákazníkov.
Spoločenská zodpovednosť v dm
dm ako spoločensky zodpovedný koncern už niekoľko rokov realizuje aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti a dobrovoľníctva. Na Slovensku patrí medzi najväčšie aktivita Pomôžme deťom, v rámci ktorej od roku 2011 pomáha rodinám v ťažkej životnej situácii poskytnutím ročnej zásoby plienok. Známy je aj projekt Veselé zúbky, ktorý od roku 2012 každoročne intenzívne vzdeláva náučno-zábavnou formou deti a ich rodičov v téme správnej starostlivosti o ústa a zuby. V priebehu štyroch rokov realizovala projekt Ľahšie to ide ľahšie, ktorého cieľom bola podpora návratu športu do škôl, ako aj pravidelného pohybu, ktorý je nevyhnutný pre zdravie detí.