Vyhlásenie o ochrane osobných údajov pre našu dm-centrálu, dm-distribučné centrá ako aj naše dm-predajne
A. Prevádzkovateľ
My, spoločnosť dm drogerie markt, s.r.o., so sídlom Záhradnícka 4871/151, 821 08 Bratislava, IČO: 31 393 781 (ďalej len „dm“), ako prevádzkovateľ v zmysle Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie“) berieme ochranu vašich osobných údajov veľmi vážne a dodržiavame právne predpisy o ochrane osobných údajov.
Nižšie by sme vás chceli informovať o tom, aké osobné údaje o vás získavame, keď navštívite našu dm-centrálu, naše dm-distribučné centrá a naše dm-predajne a na aké účely tieto údaje používame. Ak chcete s nami nadviazať kontakt, zastihnete nás tu prostredníctvom kontaktného formuláru.
B. Informácie pre návštevníkov dm-centrály a dm-distribučných centier
Ochranu vašich osobných údajov berieme veľmi vážne, so zverenými údajmi zaobchádzame prísne dôverne v súlade s platnými predpismi o ochrane údajov a zodpovedne. Preto by sme vás radi informovali o tom, ako v našej spoločnosti uplatňujeme ustanovenia o ochrane osobných údajov a aké informácie získavame, spracúvame a používame počas vašej návštevy dm.
Pozorne si, prosím, prečítajte nasledujúce pokyny. Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte kontaktovať zodpovednú osobu spoločnosti dm pre ochranu údajov prostredníctvom nižšie uvedených kontaktných údajov.
I. Kamerový systém v dm-centrále a v dm-distribučných centrách
1. Účel spracúvania osobných údajov a právny základ
Záznamy z kamerového systému slúžia na ochranu majetku a vyšetrovanie priestupkov a trestných činov. Účelom monitorovania priestorov dm kamerovým systémom je ochrana majetku v monitorovanom priestore a ochrana zdravia fyzických osôb nachádzajúcich sa v tomto priestore, ako aj priebežné získavanie dôkazov o príčinách vzniku, priebehu a následkoch súvisiacich bezpečnostných incidentov. Účelom prevádzkovania kamerového systému so záznamom je aj zabezpečenie dôkazov pre potreby preukazovania, uplatňovania alebo obhajovania našich právnych nárokov.
Právnym základom pre toto spracúvanie osobných údajov je článok 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia, ktorý vychádza z nášho záujmu na zabezpečení práva na ochranu nášho majetku, práva na ochranu zdravia fyzických osôb nachádzajúcich sa v priestoroch dm, práva vyžadovať dodržiavanie verejného poriadku, ako aj z nášho záujmu na zabezpečení dôkazov a predchádzaní trestnej činnosti. Náš oprávnený záujem spočíva aj v potrebe vyhotoviť a disponovať dôkazom (kamerovým záznamom) pri riešení právnych sporov a jeho využití pri preukazovaní, obhajovaní alebo uplatňovaní našich právnych nárokov v súdnom, správnom, rozhodcovskom, trestnom či inom obdobnom konaní.
2. Doba uchovávania, prenos osobných údajov
Záznamy z kamerového systému sa vymažú po 15 dňoch odo dňa nasledujúceho po dni ich vyhotovenia, ak ich nie je potrebné uchovávať ďalej na dosiahnutie stanoveného účelu ako dôkazy (napr. v prípade, ak bude kamerový záznam potrebný v rámci priestupkového alebo trestného konania). V prípade potreby (napr. v prípade podozrenia zo spáchania priestupku alebo trestného činu) si záznamy pozrú a sú poskytnuté poskytovateľovi súkromnej bezpečnostnej služby kontrahovanej dm, príslušným orgánom činným v trestnom konaní alebo súdu.
V prípade potreby uchovania konkrétnej časti záznamu na účely preukazovania, uplatňovania alebo obhajovania právnych nárokov môžu byť dotknuté vyselektované časti záznamu uchovávané po dobu nevyhnutnú na riadnu ochranu a výkon našich práv. Najdlhšie môže byť záznam uchovaný po dobu plynutia premlčacích dôb alebo prekluzívnych lehôt vo vzťahu k nárokom vyplývajúcich alebo súvisiacich s uplatneným právom alebo správnym či iným konaním, a jeden rok po ich uplynutí s ohľadom na nároky uplatnené na konci premlčacej doby alebo prekluzívnej lehoty, alebo po dobu trvania súdneho, správneho alebo iného konania v nevyhnutnom rozsahu po celú dobu trvania takýchto konaní a zostávajúcu časť premlčacej doby alebo prekluzívnej lehoty po ich skončení. Na tieto účely môžu byť záznamy poskytnuté orgánom činným v trestnom konaní, súdu, orgánom štátnej správy, obciam a advokátom.
II. WLAN v dm-centrále a v dm-distribučných centrách
1. Účel spracúvania osobných údajov a právny základ
Máte možnosť využiť našu WLAN (ak je dostupná). Právnym základom pre toto spracúvanie údajov je čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia na základe nášho oprávneného záujmu ponúkať vám túto službu. V tejto súvislosti sa zaznamenávajú vaše údaje o pripojení a údaje o pohybe, najmä vaša IP adresa, vyhľadané internetové stránky, údaje o polohe, dátum a čas prístupu a MAC adresa vášho zariadenia.
2. Doba uchovávania, prenos osobných údajov
Údaje o pripojení a pohybe sa uchovávajú v súlade so zákonnými lehotami uchovávania. MAC adresa je vymazaná najneskôr po 24 hodinách, pokiaľ nie sme povinní ju uchovávať dlhšie na základe právnych predpisov alebo rozhodnutí orgánov verejnej moci. IP adresa a webové stránky, ktoré ste si prezerali, sú po uplynutí tejto doby vymazané/anonymizované. Údaje o pripojení a pohybe môžu byť postúpené poskytovateľom služieb, ako sú sieťoví operátori, poskytovatelia IT služieb, a v prípade podozrenia z trestného činu pri používaní služby môžu byť prezerané a odovzdané príslušným orgánom činným v trestnom konaní.
III. Preventívne opatrenia na ochranu zdravia zamestnancov
Účelom spracovania osobných údajov osôb vstupujúcich do priestorov dm je zavedenie preventívnych opatrení na ochranu zdravia našich zamestnancov, ako aj ostatných návštevníkov priestorov dm. Tieto preventívne opatrenia môžu spočívať v zavedení merania telesnej teploty všetkých osôb pred vstupom do priestorov dm a majú za cieľ zabrániť vstupu osôb, ktorým bola zistená zvýšená telesná teplota. Zvýšená teplota sa považuje za jeden z príznakov ochorenia COVID-19. V prípade zhoršenej epidemiologickej situácie, pred vstupom do našich priestorov dm vám odmeriame telesnú teplotu, a to buď bezdotykovým teplomerom alebo inou vhodnou technológiou (napríklad termokamerami, ktoré sú nainštalované pri vstupe do centrálneho skladu a centrály). Pri meraní teploty postupujeme v súlade s usmerneniami Úradu verejného zdravotníctva SR, prípadne v súlade s opatreniami iných orgánov verejnej moci.
V prípade, ak je osobe zistená zvýšená telesná teplota – nad 37,4° C, zamestnanec dm zabezpečí izoláciu tejto osoby od ostatných osôb nachádzajúcich sa v miestnosti a po 5 až 15 minútach vykoná opakované meranie teploty. Ak teplota neklesne, resp. bude stúpať, uvedenej osobe nebude umožnený vstup do priestorov a súčasne sa jej odporučí kontaktovanie ošetrujúceho lekára.
Pokiaľ sú pri vstupe do našich priestorov nainštalované termokamery, ktoré namerajú osobám vstupujúcim do priestorov zvýšenú telesnú teplotu, takto namerané údaje majú len informatívnu povahu. Druhé, prípadne tretie meranie teploty, vykoná vždy náš príslušný zamestnanec, ktorý následne neumožní vstup tejto osobe do priestorov dm.
Považujeme za svoju povinnosť urobiť všetko pre to, aby sa ochorenie COVID-19 v priestoroch dm šírilo čo najmenej a aby bola zabezpečená ochrana zdravia zamestnancov, ako aj ostatných návštevníkov priestorov dm. Za účelom ochrany zdravia týchto osôb a nahlasovania úzkych kontaktov pri prihlásení sa na RT-PCR test v zmysle platných právnych predpisov môžeme spracúvať údaje o tom, že zamestnanec dm alebo zamestnanec obchodného partnera mal pozitívny výsledok testu na ochorenie COVID-19. Osobné údaje zamestnanca dm s pozitívnym výsledkom neposkytujeme žiadnym príjemcom. V prípade, ak nás kontaktuje zamestnanec obchodného partnera, ktorý sa počas obdobia dvoch dní pred vykonaním testu zdržoval v priestoroch dm alebo zabezpečoval dopravu pre zamestnancov dm, a poskytne nám svoje osobné údaje, údaj o mene a priezvisku poskytneme výlučne našim zamestnancom, ktorí tieto údaje potrebujú za účelom prihlásenia sa na RT-PCR test z dôvodu kontaktu s pozitívne testovanou osobou. Po poskytnutí informácií tieto údaje ďalej neuchovávame.
Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zákonnej povinnosti dm a to v súlade s s čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia vyplývajúcej z pracovnoprávnych predpisov. Ako zamestnávateľ sme zo zákona povinní sústavne zabezpečovať bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov, a to vrátane prijímania preventívnych opatrení na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia. Povinnosť zamestnávateľa prijímať opatrenia v záujme ochrany života a zdravia zamestnancov vyplýva najmä z ustanovení čl. 8 a § 147 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov a ustanovenia § 5 zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov.
V prípade nepriaznivej epidemiologickej situácie, pred vstupom do našich priestorov dm môžete byť požiadaný o predloženie k nahliadnutiu buď: (i.) potvrdenia o kompletnom očkovaní proti vírusu spôsobujúceho ochorenie COVID-19 alebo (ii.) potvrdenia o absolvovaní testovania s negatívnym výsledkom alebo (iii.) potvrdenia o prekonaní ochorenia COVID-19 v období pred nie viac ako 180 dňami. dm si z týchto potvrdení nevytvára žiadnu databázu a ani tieto údaje žiadnym spôsobom nespracúva.
Pri osobách vstupujúcich do priestorov dm (napríklad obchodní partneri a dodávatelia dm), nevedieme žiadnu evidenciu o týchto osobách, a to ani v prípade namerania zvýšenej teploty.
IV. Parkovanie návštevníkov dm-centrály
1. Účel spracúvania osobných údajov a právny základ
Návštevníci dm-centrály majú na základe oprávnenia zo strany dm možnosť využiť parkovacie miesta v blízkosti dm-centrály. V tejto súvislosti spracúvame údaje o návštevníkoch, ktorí majú záujem využiť parkovanie, a to na účely kontrolovaného vjazdu a vstupu do parkovacieho domu. Právnym základom pre toto spracúvanie údajov je náš oprávnený záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Náš oprávnený záujem spočíva v poskytnutí možnosti využitia parkovacích miest návštevníkmi spôsobom, ktorý umožňuje efektívnu organizáciu parkovania, a v zabezpečení toho, aby vyhradené parkovacie miesta využívali iba oprávnené osoby. Na tento účel spracúvame identifikačné osobné údaje (meno, priezvisko, kontaktné údaje návštevníka), evidenčné číslo vozidla a dátum a čas parkovania vozidla.
2. Doba uchovávania, prenos osobných údajov
Údaje o parkovaní návštevníkov sa uchovávajú najneskôr do konca dňa, v ktorom návštevník parkovanie využil, prípadne do konca dňa, na ktorý si parkovanie v parkovacom dome vopred nahlásil. Údaje môžu byť sprístupnené sprostredkovateľom, ktorí nám poskytujú služby týkajúce sa správy parkovania a kontrolovaného vjazdu a vstupu.
C. Informácie pre návštevníkov dm-predajní
Ochranu vašich osobných údajov berieme veľmi vážne, so zverenými údajmi zaobchádzame prísne dôverne v súlade s platnými predpismi o ochrane osobných údajov a zodpovedne. Preto by sme vás radi informovali o tom, ako v našej spoločnosti uplatňujeme ustanovenia o ochrane osobných údajov a aké informácie získavame, spracúvame a používame počas vašej návštevy dm.
Pozorne si, prosím, prečítajte nasledujúce informácie. V prípade otázok je vám samozrejme k dispozícii náš tím pre ochranu údajov prostredníctvom nižšie uvedených kontaktných údajov.
I. Kamerový systém v dm-predajniach
1. Účel spracúvania osobných údajov a právny základ
Záznamy z kamerového systému slúžia na ochranu majetku a vyšetrovanie priestupkov a trestných činov. Účelom monitorovania priestorov dm kamerovým systémom je ochrana majetku v monitorovanom priestore a ochrana zdravia fyzických osôb nachádzajúcich sa v tomto priestore, ako aj priebežné získavanie dôkazov o príčinách vzniku, priebehu a následkoch súvisiacich bezpečnostných incidentov. Účelom prevádzkovania kamerového systému so záznamom je aj zabezpečenie dôkazov pre potreby preukazovania, uplatňovania alebo obhajovania našich právnych nárokov.
Právnym základom pre toto spracúvanie osobných údajov je článok 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia, ktorý vychádza z nášho záujmu na zabezpečení práva na ochranu nášho majetku, práva na ochranu zdravia fyzických osôb nachádzajúcich sa v priestoroch dm, práva vyžadovať dodržiavanie verejného poriadku ako aj z nášho záujmu na zabezpečení dôkazov a predchádzaní trestnej činnosti. Náš oprávnený záujem spočíva aj v potrebe vyhotoviť a disponovať dôkazom (kamerovým záznamom) pri riešení právnych sporov a jeho využití pri preukazovaní, obhajovaní alebo uplatňovaní našich právnych nárokov v súdnom, správnom, rozhodcovskom, trestnom či inom obdobnom konaní.
2. Doba uchovávania, prenos osobných údajov
Záznamy z kamerového systému sa vymažú po 15 dňoch odo dňa nasledujúceho po dni ich vyhotovenia, ak ich nie je potrebné uchovávať ďalej na dosiahnutie stanoveného účelu ako dôkazu (napr. v prípade, ak bude kamerový záznam potrebný v rámci priestupkového alebo trestného konania). V prípade potreby (napr. v prípade podozrenia zo spáchania priestupku alebo trestného činu) si záznamy pozrú a sú poskytnuté poskytovateľovi súkromnej bezpečnostnej služby kontrahovanej dm, príslušným orgánom činným v trestnom konaní alebo súdu.
V prípade potreby uchovania konkrétnej časti záznamu na účely preukazovania, uplatňovania alebo obhajovania právnych nárokov môžu byť dotknuté vyselektované časti záznamu uchovávané po dobu nevyhnutnú na riadnu ochranu a výkon našich práv. Najdlhšie môže byť záznam uchovaný po dobu plynutia premlčacích dôb alebo prekluzívnych lehôt vo vzťahu k nárokom vyplývajúcim alebo súvisiacim s uplatneným právom alebo správnym či iným konaním, a jeden rok po ich uplynutí s ohľadom na nároky uplatnené na konci premlčacej doby alebo prekluzívnej lehoty. V prípade vedenia súdneho, správneho alebo iného konania, záznamy môžu byť uchovávané v nevyhnutnom rozsahu po celú dobu trvania takýchto konaní a zostávajúcu časť premlčacej doby alebo prekluzívnej lehoty po ich skončení. Na tieto účely môžu byť záznamy poskytnuté orgánom činným v trestnom konaní, súdu, orgánom štátnej správy, obciam a advokátom.
II. Spôsob platby
1. Spracúvanie osobných údajov pri elektronických platobných operáciách
V prípade platby kartou alebo prostredníctvom mobilu získavame ako obchodník vaše osobné údaje prostredníctvom nášho platobného terminálu. Údaje ďalej postupujeme prevádzkovateľovi siete. Prevádzkovateľ siete a príslušný poskytovateľ platobných služieb (napr. subjekt zabezpečujúci obchodníkovi možnosť prijímať platobné karty, tzv. acquirer) spracúvajú osobné údaje na prijímanie a zúčtovanie platobných transakcií. Robí sa to najmä na účely spracovania platieb, ďalej aby sa zabránilo zneužitiu platobných kariet, aby sa obmedzilo riziko výpadkov platby ako aj na zákonom predpísané účely, ako je boj proti praniu špinavých peňazí a trestné stíhanie. Na tieto účely sú vaše údaje prenášané aj iným zodpovedným stranám ako je napríklad banka, ktorá vašu platobnú kartu vydala.
2. Zodpovedné subjekty
Aby ste mohli bezpečne platiť kartou alebo prostredníctvom mobilu, je potrebné vykonať mnoho krokov. My ako obchodník u ktorého platíte kartou, preto spolupracujeme s prevádzkovateľom siete a v prípade platieb kreditnými a debetnými kartami a prostredníctvom mobilu s jednou alebo viacerými poskytovateľmi platobných služieb (acquirermi). My, prevádzkovateľ siete ako aj poskytovatelia platobných služieb sme samostatne zodpovední za spracúvanie osobných údajov vo svojich technických sférach vplyvu, a to v nasledovnom rozsahu: dm je zodpovedná za prevádzku platobného terminálu pri pokladni a prípadne za našu internú sieť až po bezpečný prenos cez internet alebo telefónnu linku prevádzkovateľovi siete. Prevádzkovatelia siete sú zodpovední za centrálnu prevádzku siete, spracovanie, prekódovanie, vyhodnotenie rizík a ďalší prenos. Acquireri sú poskytovatelia platobných služieb regulovaní v súlade s príslušnými právnymi predpismi o poskytovaní platobných služieb a ktorí prijímajú a zúčtovávajú platobné transakcie v našom mene.
3. Spracúvanie osobných údajov a právny základ
V súvislosti s bezhotovostnou úhradou vášho nákupu (napr. prostredníctvom platobnej karty) budú Vaše príslušné platobné údaje (číslo platobnej karty, dátum exspirácie platnosti karty, dátum, čas, suma platby, identifikátor terminálu, miesto, spoločnosť a pobočka) v závislosti od spôsobu platby postúpené zodpovedným poskytovateľom platobných služieb (prevádzkovateľom siete, acquirerom a bankám) výlučne na účely spracovania platby a splnenia zákonných požiadaviek, ako je napríklad identifikácia platobnej transakcie.
To isté platí, ak podáte reklamáciu platby kartou alebo reklamáciu platby vykonanej prostredníctvom mobilného telefónu pomocou vášho ID účastníka alebo karty: v takom prípade môže byť potvrdenie o platbe (s vaším podpisom) postúpené inštitúcii, ktorá kartu vydala. Meno ani adresa nebudú poskytnuté. S cieľom overiť totožnosť držiteľa karty a zaznamenať informácie o doklade totožnosti na potvrdenku z POS terminálu pre prípad reklamácie správnosti platby kartou, môžeme spracúvať druh a číslo dokladu totožnosti platiaceho zákazníka.
Odoslanie platobných údajov je potrebné na dokončenie platobného procesu, a tým aj nákupu. Ak si neželáte, aby boli vaše údaje sprístupnené na tento účel, máte možnosť zaplatiť v hotovosti.
Právny základ pre spracúvanie osobných údajov: článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia na účely kontroly a spracovania vašej platby voči nám ako obchodníkovi a článok 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia na účely splnenia zákonných povinností.
4. Doba uchovávania
Po spracovaní platobnej transakcie budú Vaše údaje uložené v súlade so zákonnými lehotami uchovávania a následne vymazané (článok 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia). Akékoľvek ďalšie spracúvanie osobných údajov na základe právnych predpisov ostáva týmto nedotknuté (napr. predpisy o boji proti praniu špinavých peňazí).
5. Príjemcovia a prenos osobných údajov do tretích krajín
V súčasnosti spolupracujeme okrem iného s nasledujúcimi poskytovateľmi platobných služieb (prevádzkovatelia sietí, acquireri, banky):
UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., pobočka zahraničnej banky
Šancová 1/A
813 33 Bratislava
Slovenská republika
Email: DPO@unicreditgroup.cz
Tatra banka, a. s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
Slovenská republika
Email: dpo@tatrabanka.sk
DC – spoločnosť Diners Club CS, s.r.o.
Nám. Slobody 11
811 06 Bratislava
Slovenská republika
Email: dpo@dinersclub.sk
PAYBACK Austria GmbH
Kärntner Str. 21 – 23
1010 Viedeň
Rakúsko
Email: datenschutz@payback.at
K prenosu údajov o platbách kartou do tretích krajín prostredníctvom našich systémov nedochádza. V tejto súvislosti vezmite, prosím, na vedomie informácie o ochrane osobných údajov príslušných poskytovateľov vrátanie akéhokoľvek spracúvania týchto údajov v tretích krajinách. Acquireri, tzn. spoločnosti zabezpečujúce služby potrebné pre platby kartou, posielajú vaše osobné údaje do systému platobných kariet mimo Európskeho hospodárskeho priestoru v súlade s príslušnými dohodnutými pravidlami (záväzné vnútropodnikové pravidlá, štandardné zmluvné doložky) s cieľom autorizovať a dokončiť vašu platbu.
III. Spracúvanie osobných údajov na základe Nariadenia o uvádzaní prekurzorov výbušnín na trh a ich používaní
Od 1. februára 2021 vstúpilo do platnosti nové Nariadenie (EÚ) č. 2019/1148 o uvádzaní prekurzorov výbušnín na trh a ich používaní. Toto nariadenie slúži na zabránenie neoprávnenej svojpomocnej výrobe výbušnín. V dm predávame výrobky, ktoré obsahujú čiastočne regulované prekurzory výbušnín v zmysle tohto nariadenia, ako je napr. acetón alebo peroxid vodíka. Z toho pre dm vyplývajú určité povinnosti ako je najmä nahlasovanie podozrivých transakcií, krádeží a strát príslušnému štátnemu orgánu, ktorým je Ministerstvo vnútra SR, za účasti nášho právneho zástupcu.
V prípade podozrivej transakcie spracúvame vaše meno a priezvisko, vašu adresu resp. ďalšie kontaktné údaje, druh a množstvo dotknutých výrobkov z vášho nákupu, aby sme si mohli splniť oznamovaciu povinnosť vyplývajúcu z Nariadenia o uvádzaní prekurzorov výbušnín na trh a ich používaní. Právnym základom je článok 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia v spojení s článkom 9 ods. 4 Nariadenia o uvádzaní prekurzorov výbušnín na trh a ich používaní.
Všetky hlásenia zaznamenávame a spracúvame elektronicky v tzv. ticketovom systéme. Tento systém nám umožňuje systematicky riadiť a centrálne kontrolovať procesy. Právnym základom spracúvania hlásení v tiketovom systéme je náš oprávnený záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia (GDPR) na efektívnej správe záznamov o hláseniach.
Záznamy v ticketovom systéme sa spravidla vymažú najneskôr po 6 rokoch.
IV. Záznam o škode spôsobenej zákazníkovi alebo iným osobám
Osobné údaje uvádzané v rámci záznamu o škode spôsobenej zákazníkovi alebo iným osobám sú spracúvané za účelom posúdenia toho, či zo strany dm došlo k vzniku zodpovednosti za škodu. Príjemcami osobných údajov môžu byť v nevyhnutnom rozsahu poisťovne.
Právnym základom je oprávnený záujem v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Oprávneným záujmom dm je zabezpečenie dokumentácie o škodovej udalosti, ktorá je potrebná pre náležité a odborné zhodnotenie našej možnej právnej zodpovednosti za spôsobenú škodu, na následnú úhradu prípadnej peňažnej náhrady a na účely ochrany našich práv v prípadnom súdnom spore s poškodeným. Osobné údaje sú uchovávané po dobu existencie právneho základu.
V. Uplatnenie práv kupujúcich zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
1. Účel spracúvania osobných údajov a právny základ
Na účely uplatnenia práv kupujúcich zo zodpovednosti za vady (riadneho vybavenia reklamácií uplatnených zákazníkom) v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom spracúvame identifikačné a kontaktné osobné údaje zákazníkov a informácie súvisiace s reklamovaným nákupom a tovarom.
Spracúvanie údajov je nevyhnutné na preverenie uplatnených práv, zabezpečenie ich riadneho vybavenia a komunikáciu so zákazníkom. Právnym základom spracúvania je čl. 6 ods. 1 písm. b) (plnenie zmluvy) v spojení s písm. c) Nariadenia (plnenie zákonnej povinnosti).
2. Doba uchovávania a prenos osobných údajov
Osobné údaje sú uchovávané po dobu najviac 3 rokov od vybavenia reklamácie (odstránenia vady, resp. odmietnutia dm zodpovednosti za vady).
Osobné údaje môžu byť poskytnuté tretím stranám, ak to vyžaduje právny predpis, rozhodnutie príslušného orgánu alebo je to nevyhnutné na účely posúdenia vady a vybavenia reklamácie. Na tieto účely môžu byť osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu poskytnuté orgánom štátnej správy, súdom alebo dodávateľom dm.
D. Práva dotknutých osôb a zodpovedná osoba
I. Práva dotknutých osôb
1. Všeobecné ustanovenia
Naši návštevníci majú právo na prístup k osobným údajom, ktoré sa ich týkajú, právo na prenosnosť údajov, právo na ich vymazanie alebo opravu alebo obmedzenie spracúvania, právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov ako aj právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je:
Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
Hraničná 12
820 07 Bratislava 27
Telefón: +421 /2 3231 3214
E-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk
2. Podrobnejšie k vašim právam dotknutej osoby
• máte právo požadovať informácie o vašich osobných údajoch, ktoré spracúvame v súlade s čl. 15 Nariadenia. Môžete získať najmä informácie o účeloch spracúvania, kategórii osobných údajov, kategóriách príjemcov, ktorým boli alebo budú vaše údaje sprístupnené, plánovanom období uchovávania, existencii práva na opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania alebo práve namietať, ako aj o existencii práva na podanie sťažnosti dozornému orgánu. Ďalej máte právo na informácie o zdroji vašich údajov, ak sme tieto údaje nezískali od vás, ako aj o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania a v prípade potreby zmysluplné informácie o použitom postupe.
• v súlade s článkom 16 Nariadenia máte právo okamžite požiadať o opravu nesprávnych alebo neúplných osobných údajov, ktoré uchovávame;
• máte právo požiadať o vymazanie vašich osobných údajov, ktoré u nás uchovávame v súlade s článkom 17 Nariadenia, pokiaľ nejde o spracúvanie s cieľom uplatniť právo na slobodu prejavu a informácií, splnenie zákonnej povinnosti, dôvody verejného záujmu alebo ak tieto údaje neslúžia na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.;
• máte právo požiadať o obmedzenie spracovania vašich osobných údajov v súlade s čl. 18 Nariadenia, pokiaľ ste namietali správnosť osobných údajov, spracúvanie je protizákonné a súčasne namietate proti ich vymazaniu, údaje už nepotrebujeme, ale potrebujete ich na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie vašich právnych nárokov, alebo ste vzniesli námietku proti spracovaniu v súlade s čl. 21 Nariadenia;
• v súlade s článkom 20 Nariadenia máte právo získať vaše osobné údaje, ktoré ste nám poskytli, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte alebo môžete požiadať o prenos týchto údajov inému prevádzkovateľovi (toto právo môžete využiť, ak sú požadované údaje spracúvané na základe vášho súhlasu alebo zmluvy a súčasne sú spracúvané automatizovanými prostriedkami);
• váš súhlas, ktorý ste nám udelili, môžete kedykoľvek odvolať, v súlade s čl. 7 ods. 3 Nariadenia. V dôsledku toho už v budúcnosti nemôžeme pokračovať v spracovaní údajov na základe tohto súhlasu. Odvolanie súhlasu však nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním;
• Sťažnosť na dozorný orgán v súlade s článkom 77 Nariadenia môžete podať na kontaktné údaje Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, uvedené vyššie.
3. Osobitné pokyny k právu namietať podľa čl. 21 Nariadenia
Ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa Vašej konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa vás týkajú, ktoré je vykonávané na základe článku 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia vrátane namietania proti profilovaniu založenému na tomto právnom základe (článok 4 ods. 4 Nariadenia).
Ak vznesiete námietku, vaše osobné údaje nebudeme ďalej spracúvať, ak nepreukážeme nevyhnutné oprávnené dôvody na ich spracúvanie, ktoré prevažujú nad vašimi záujmami, právami a slobodami, alebo ak spracúvanie slúži na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov. Ak vaša námietka smeruje proti spracúvaniu Vašich údajov na účely priameho marketingu na základe článku 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia, spracúvanie bez ďalšieho skúmania okamžite zastavíme. To isté platí aj pre profilovanie uskutočňované v tejto súvislosti.
II. Zodpovedná osoba
V prípade otázok o ochrane údajov alebo o Vašich osobných údajoch v dm sa môžete obrátiť na našu zodpovednú osobu:
e-mailom: ochranaudajov@mojadm.sk
alebo poštou:
dm drogerie markt, s. r. o.
Ochrana osobných údajov
Záhradnícka 4871/151
821 08 Bratislava – mestská časť Ružinov
Okrem toho sa môžete na nás obrátiť prostredníctvom kontaktného formulára.
Stav 07.04.2025