Čeliť výzvam

Medzinárodne úspešná
dm drogerie markt patrí k najväčším spoločnostiam strednej a východnej Európy, ktoré sa zaoberajú predajom drogériového tovaru. Prvá predajňa na Slovensku bola otvorená v roku 1995 v Bratislave. V súčasnosti má na Slovensku 146 predajní. Centrála spoločnosti na Slovensku sa nachádza v Bratislave a centrálny sklad sa v súčasnosti nachádza v logistickom parku firmy Prologis v Senci. Konateľom spoločnosti je Ing. Martin Podhradský.
Ekonomicky úspešná
Aj tento rok potvrdila spoločnosť dm drogerie markt svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 10,5 percenta, keď dosiahol výšku 235 miliónov eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,8 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 9 percent, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 965 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 66 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o 4,6 percenta na 11,2 mld. eur.
Rozvoj pobočkovej siete
Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2018/2019 k 30. 9. 2019 zvýšil na 146. Do konca tohto kalendárneho roka plánuje dm na Slovensku otvoriť 5 nových filiálok a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2020) by na Slovensku malo byť celkovo 156 filiálok dm.
K 30. septembru 2019 mal koncern dm v 13 krajinách spolu 3 668 filiálok. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1997 filiálok, a v Rakúsku, ktoré ich má 388. Nasleduje Maďarsko s 260 filiálkami, Česko ich má 232, Chorvátsko 161, Slovensko aktuálne 146 a Rumunsko 105. Zvyšné krajiny majú menej ako sto filiálok.
Ako zamestnávateľ
Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu dm spolupracovníkov. K 30. 9. 2019 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 538 aktívnych spolupracovníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 5,3 percenta. Celkovo dm zamestnáva viac ako 62 000 ľudí v 13 krajinách.
Neustále sa zvyšujúci počet zákazníckych nákupov
V porovnaní s obchodným rokom 2017/2018 sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka takmer 20,7 milióna nákupov predstavuje približne 6 percent. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 56 685 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,724 milióna.
e-shop dm
Cez webovú stránku www.mojadm.sk poskytuje dm svojim zákazníkom možnosť objednať si kedykoľvek, 24 hodín denne, nielen sortiment dostupný vo filiálkach, ale aj takmer 650 online exkluzívnych výrobkov, čo je viac ako 100-percentný nárast oproti roku 2017/2018. Za mesiac sa v e-shope dm vyskladní v priemere 5 000 objednávok, pričom na jednu objednávku pripadá cca 12 kusov výrobkov s deviatimi druhmi tovaru a priemerný nákup v e-shope je 38 eur. Od začiatku roka 2019 bolo pre zákazníkov sprístupnené vyzdvihnutie tovaru vo filiálkach, čo tvorí celkovo 4,5 % z celkových objednávok, a zároveň bolo od apríla toho istého roka znížené poštovné z 3,99 na 1,99 eura.
Vernostný program
active beauty
Inovovaný zákaznícky program active beauty sa teší u zákazníkov na slovenskom trhu veľkej obľube. Začiatkom roka 2019 bola na získanie vyššieho počtu bodov pridaná možnosť získať ich pri pokladnici prostredníctvom automaticky fungujúcich aktivít bez potreby ich predchádzajúcej aktivácie v kupónovom centre. Tým sa doplnila už existujúca ponuka aktivít na získanie viacnásobných bodov, ktoré však vyžadujú ich aktiváciu v kupónovom centre pred nákupom.
Mesačne tak má zákazník možnosť nazbierať body ešte rýchlejšie a skôr si uplatniť zľavu na svoj nákup. V zmysle uvedomelého nakupovania v marci 2019 dala dm implementáciou takzvaných zákazníckych displejov v oblasti pokladníc svojim zákazníkom možnosť rozhodovať o výške uplatnenej zľavy a frekvencii jej uplatňovania, čím okrem prehľadu o svojom bodovom stave získal zákazník aj možnosť využívať program v plnej miere podľa svojich potrieb.
Ocenenia
Najzamestnávateľ 2018
V siedmom ročníku ankety Najzamestnávateľ, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia, sa dm umiestnila za rok 2018 v prvej päťke spomedzi 18 nominovaných spoločností v kategórii Obchod a služby.
MasterCard Obchodník roka s drogériou 2018
Spoločnosť dm drogerie markt sa v súťaži Mastercard Obchodník roka 2018 aj po šiesty raz stala víťazom v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou. V oboch špeciálnych kategóriách – Absolútny víťaz a Cena verejnosti – si taktiež opäť obhájila druhé miesto. Tento rok sa do hlasovania o Cenu verejnosti zapojilo celkovo 58 209 ľudí, pričom dm získala 24 874 hlasov. Výsledné ocenenia predstavujú mapu maloobchodu a slúžia zákazníkom na orientáciu na trhu.
Slovak Superbrands Award 2019
V roku 2019 sa dm už po šiestykrát stala nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award v kategórii drogérie, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council.
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2019
Výrobky dm značky Balea – ponožky proti zhrubnutej koži Feel Well a kúra Pflege Kick Energy – boli ocenené v 8. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov ako najlepšie novinky roku 2019 vo svojich kategóriách, a to Starostlivosť o nohy a Pleťová kozmetika.
Najdôveryhodnejšie značky 2018
Už po tretíkrát si spoločnosť dm drogerie markt v ankete Najdôveryhodnejšie značky roku 2018 zvolili spotrebitelia za najdôveryhodnejšiu značku v kategórii drogérie. Zároveň sa v celkovom hodnotení najdôveryhodnejšej značky prieskumu opäť umiestnila na druhom mieste, keď ako jedna z troch značiek získala viac než 1 000 hlasov z 2 000 možných. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov tento rok hodnotila 420 značiek v 47 kategóriách, ktoré boli zaradené do prieskumu hlavne na základe výsledkov predaja.
dTest
V dTeste, ktorý bol zverejnený v novembri 2018 a zameriaval sa na zmäkčovadlá vody, vyšiel čistič na vodný kameň dm značky Denkmit (gél, 1l) ako celkový víťaz testu, pričom ako jediný získal hodnotenie VEĽMI DOBRÉ (80 %).